عصر خودرو

سفیر چین در آمریکا؛

حجم مبادلات روزانه چین و آمریکا ۱.۵ میلیارد دلار است

عصر بازار- سفیر چین در آمریکا حجم مبالادت روزانه دو کشور را ۱.۵ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: روزانه ۱۴ هزار نفر برای کار، تحصیل و تفریح میان دو کشور از طریق هواپیما تردد می کنند.

حجم مبادلات روزانه چین و آمریکا ۱.۵ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'چوی تیانکای' روز پنجشنبه در نشست چهلمین سال تاسیس روابط دیپلماتیک چین و آمریکا و سال نو چینی در واشنگتن افزود: حجم تجارت دو کشور که در سال 1979 میلادی 5 میلیارد دلار بود در سال 2017 میلادی به 580 میلیون دلار رسیده است.
    به گفته وی در طول 40 سال گذشته که روابط رسمی دو کشور برقرار شده است سرمایه گذاری دو جانبه نیز از تقریبا صفر به بیش از 230 میلیارد دلار افزایش یافته است.
    سفیر چین در آمریکا با اشاره به توسعه روابط دو کشور در همه حوزه ها تصریح کرد: در حال حاضر 227 شهر و 50 استان دو کشور، قرارداد خواهر خواندگی با یکدیگر دارند.
    چوی با اشاره به جنگ تجاری دو کشور در یک سال گذشته افزود: گزینه ای بهتر از همکاری و تعامل میان چین و آمریکا وجود ندارد و دو کشور باید در این مسیر گام بردارند تاریخ ثابت کرده است تنها همکاری منافع هر دو کشور را تامین کرده است.
    او تصریح کرد: روابط 40 سال گذشته نشان داده است منافع دو کشور از طریق همکاری تامین می شود در حالی که درگیری ها، هر دو طرف را در معرض خطر قرار می دهد.
    سفیر چین در آمریکا بر پیشرفت روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: چین و ایالات متحده هر دو در مقیاس بزرگی تحت تاثیر یکدیگر قرار می گیرند پس راه های بهتری برای تقویت همکاری ها وجود دارد.
    'ویلبر راس' وزیر بازرگانی ایالات متحده، 'مت پتینگر' مدیر ارشد امنیت ملی آمریکا در امور آسیا و تعدادی از اعضای کنگره در این مراسم شرکت داشتند.
    روابط رسمی و دیپلماتیک جمهوری خلق چین و ایالات متحده آمریکا یکم ژانویه سال 1979 برقرار شد.
    با این حال قرار است دور جدید مذاکرات تجاری دو کشور، هفته آینده در پکن برگزار شود، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد هفته آینده به همراه دیگر مقام های آمریکایی به پکن سفر می کند تا برای توافقی به منظور جلوگیری از افزایش تعرفه های آمریکا بر کالاهای چینی، با مقام های این کشور مذاکره کند.
    «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی سالانه اش گفت که هر گونه توافق جدید تجاری با چین باید در برگیرنده تغییر واقعی و ساختاری برای پایان دادن به تجارت ناعادلانه باشد و ضمن حمایت از اشتغالزایی در آمریکا، کسری تجاری این کشور را کاهش دهد.
    ترامپ وعده داده است که اگر دو کشور تا روز دوم ماه مارس (11 اسفندماه) به توافقی در زمینه تجاری دست نیابند، تعرفه های آمریکا بر کالاهای چینی از 10 درصد رقم کنونی به 25 درصد افزایش دهد.
    چین و آمریکا به یک توافق موقت دست یافته اند که مهلت آن، اول مارس (10 اسفند) پایان می یابد و احتمال دارد رئیس جمهوری دو کشور پایان ماه جاری میلادی در حاشیه دیدار سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام، با هم دیدار و گفت و گو کنند.

    برچسب ها