عصر خودرو

ترخیص ۲.۵میلیون کیلوگرم گوشت از گمرکات خارج از تشریفات گمرکی

عصر بازار- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ترخیص ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار کیلوگرم گوشت قرمز از گمرکات کشور خارج از تشریفات گمرکی خبر داد.

ترخیص ۲.۵میلیون کیلوگرم گوشت از گمرکات خارج از تشریفات گمرکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مهرداد جمال ارونقی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 515 هزار کیلوگرم گوشت از گمرکات کشور در حال ترخیص است، گفت: این میزان گوشت طی بیش از 40 فقره اظهارنامه به گمرکات آستارا، غرب تهران، شهید رجائی بندرعباس، فرودگاه امام خمینی (ره) و…. اظهار و تمامی تشریفات گمرکی آنها در مسیر سبز و خارج از نوبت انجام پذیرفته و این محموله ها در حال حاضر آماده خروج از گمرک است.

    معاون امور گمرکی گمرک ایران ادامه داد: علی‌رغم اینکه تعدادی از این اظهارنامه‌ها ظرف روز جاری به گمرکات اجرائی اظهار شده است، ظرف امروز با بررسی گمرک و اخذ مجوزهای قانونی برای این محموله‌ها پروانه ترخیص الکترونیکی صادر شده است.

    وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در مورد انجام تشریفات گمرکی کالاهای اساسی نداشته و تمامی گمرکات مجاز به انجام تشریفات گمرکی این کالاها به صورت شبانه روزی آماده خروج این کالاها از گمرک هستند، افزود: چنانچه اعتبار مجوز ثبت سفارش این کالای اساسی منقضی شود، گمرک مجوز صادره اولیه را جهت اظهار پذیرفته و نیازی به تمدید اعتبار این مجوزها نیست.

    ارونقی گفت: میزان گوشت وارده و درحال تخلیه در اماکن گمرکی و مناطق ویژه در خور قابل توجه و کافی بوده و آمار اقلامی که ظرف چند روز آینده به گمرکات کشور اظهار خواهند شد، متعاقباً اعلام می‌شود.

    این مقام مسئول در گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: طبق تأکیدات و پیگیری های وزیر امور اقتصادی و همچنین رئیس کل گمرک ایران تشریفات گمرکی کالاهای اساسی در حداقل زمان ممکن صورت می‌گیرد و خروج این کالاها از گمرکات کشور به صورت شبانه روزی است.

    برچسب ها