عصر خودرو

معاون وزیر تعاون خبر داد:

خبرخوش برای تعاونیهای مرزنشین

معاف از تعرفه صادرات کالاهای مصرفی

عصر بازار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب معافیت ١۰۰ درصدی تعرفه صادرات کالاهای مصرفی و معافیت ٥۰ درصدی تعرفه صادرات محصولات خانگی تعاونی های مرزنشین در صورت موافقت هیئت دولت خبر داد.

خبرخوش برای تعاونیهای مرزنشین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمدجعفر کبیری در نشست خبری افتتاح 257 طرح عمرانی و تعاونی با حضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: سرانجام پس از رفت و برگشت های مکرر روز گذشته با مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت لیست کالاهای صادراتی مرز نشینان به ٤٨ قلم کالا فزایش یافت.

    وی همچنین از معافیت تعرفه برای کالاهای صادراتی تعاونی های مرزی خبر داد و افزود: در صورت تصویب این مصوبه در هیأت دولت میزان معافیت تعرفه کالاهای صادراتی مصرفی از ٧۰ درصد به ١۰۰ درصد افزایش می یابد.

    معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین میزان معافیت از تعرفه صادراتی کالاهای خانگی تعاونی های مرزنشین که پیش از این ٣۰ درصد بود به ٥۰ درصد افزایش یافت.

    کبیری تاکید کرد: این پیشنهاد در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده که نهایی شدن آن منوط به تصویب در هیئت دولت است.

    معاون وزیر تعاون، همچنین درباره نقش تعاونی ها در توزیع کالاهای اساسی گفت: بر اساس یک تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت تعاون وزارت کار، اتاق تعاون ایران و شرکت بازرگانی داخلی، قرار است تعاونی‌ها نیز برای توزیع کالاهای اساسی در کنار فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشارکت کنند.

    وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مشکلات ساختاری بخش تعاون گفت: باید در جهت اصلاح ساختار بخش تعاون با حضور فعالان و تعاون گران حرکت کنیم که در این زمینه به رغم قوانین زیادی که در این حوزه وجود دارد اما تعاونی ها با مشکلات حقوقی بسیاری مواجه هستند.

    کبیری ادامه داد: لایحه اصلاح بخش تعاون که سالیان سال در مجلس خاک می خورد، با پیگیری های انجام شده قرار است در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق نسبت به افزایش بهره وری و کاهش مشکلات حقوقی این بخش گام برداریم.

    معاون وزیر تعاون با اشاره به لزوم افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک توسعه ای بخش افزود: ما ناگزیریم تا نهاده های مالی بخش تعاون را تقویت کنیم چراکه توسعه بخش با سرمایه 920 میلیارد تومان بانک توسعه تعاون امکان پذیر نیست. البته خوشبختانه در کمیسیون تلفیق با حمایت آقای تاجگردون رئیس کمیسیون در مورد افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاون گران پیش بینی هایی صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو