عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

۱۲۰۰ واحد صنعتی در تملک بانک ها به چرخه تولید باز می گردد

عصر بازار- معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه احیا و فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در اولویت کاری دولت قرار دارد؛ گفت: ۱۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده در تملک بانک ها به چرخه تولید باز می گردد.

۱۲۰۰ واحد صنعتی در تملک بانک ها به چرخه تولید باز می گردد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سعید زرندی عصر یکشنبه درحاشیه آیین افتتاح 38 طرح صنعتی در قم با بیان اینکه با گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل شده به دنبال احیای مجدد آنها هستیم، افزود: احیای مجدد واحدهایی که به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی دربازپرداخت تسهیلات بانکی به تملک بانک درآمده و تعطیل شده اند، از جمله اولویت های وزارت صنعت است.
    وی با اشاره به استقبال بانک ها برای احیای این واحدهای صنعتی گفت: حدود یک هزار و 200 واحد صنعتی در تملک بانک ها قرار دارد که با برنامه ریزی صورت گرفته بیشتر آنها با طراحی فرایندهای مختلف به دنبال بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید هستند.
    معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در ادامه افزود: به مناسبت چهلمین سال انقلاب در دهه فجر امسال، 209 طرح صنعتی با اعتبار 370 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 25 هزار تن در استان های مختلف به بهره برداری می رسد.
    زرندی، نقدینگی را یکی ازچالش های جدی دانست و گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید در ماههای گذشته برنامه ریزی لازم برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در دستور کار مسئولان کشور قرار گرفته است.
    زرندی با بیان اینکه 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و یک هزار میلیارد ریال یارانه سود در بودجه 98 در قالب تبصره 18 به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی دیده شده است گفت: ابتدای اسفندماه ثبت نام از واحدهای صنعتی به منظور تامین سرمایه درگردش، تکمیل طرح های نیمه تمام و بازسازی و نوسازی طرح ها اجرایی می شود.
    وی ادامه داد: با حمایت دولت، مقرر شد بانک مرکزی 400 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید توسط بانک های عامل برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی تامین کند که فرایند اجرایی آن در حال طراحی است.

    برچسب ها