عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت عنوان کرد:

بورس انرژی مطمین ترین کانال ورود بخش خصوصی به تجارت نفت

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهترین راهکار علمی و منطقی برای خروج از شرایط تحریم، عرضه و فروش نفت خام در بورس است که می تواند حکم سوپاپ اطمینانی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در اقتصاد باشد.

بورس انرژی مطمین ترین کانال ورود بخش خصوصی به تجارت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسین امیری خامکانی گفت: بورس انرژی مطمئن ترین کانال برای ورود بخش خصوصی به معاملات نفتی است. تجربه نشان داده در زمان مشکلات بین المللی خواسته یا ناخواسته از روش هایی برای فروش نفت استفاده کرده ایم که بعضا به کشور لطمه زده است؛ در این میان بهترین راهکار عملی و منطقی مانند عرضه نفت در بورس می تواند حکم سوپاپ اطمینانی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در اقتصاد  باشد.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانیم در بازار فروش نفت تنوع ایجاد کنیم، این تنوع در بازارها به نوعی پدافند غیرعامل خواهد بود.

    وی اظهار داشت: بهترین راهکار برای ورود بخش خصوصی به موضوع فروش نفت خام، بورس انرژی خواهد بود، بدیهی است که باید ساز و کارهایی قانونی فراهم شود تا بتوان از توانمندی بخش خصوصی برای فروش نفت خام استفاده بهینه کرد.

    نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: شورای هماهنگی سران سه قوه نیز تصمیم گرفتند تا به صورت ارزی و ریالی نفت از طریق بورس فروخته شود .

    امیری خامکانی تصریح کرد: وزارت نفت باید تا هر اندازه که بازار کشش داشته باشد نفت را در بورس عرضه و به فروش برساند. البته بورس تنها راه برای فروش نفت در سال آینده نیست و راه های دیگر نیز پیش بینی شده است.

    برچسب ها