عصر خودرو

فریدون فشارکی:

قیمت نفت تا دوماه آینده به ۲۵ دلار می‌رسد

عصر بازار- رییس موسسه انرژی فکت گلوبال انرژی (اف‌جی‌ای) گفت: بهای نفت خام تا مارس ۲۰۱۶ به ۲۵ دلار درهر بشکه سقوط می‌کند.

قیمت نفت تا دوماه آینده به ۲۵ دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، به نقل از اینترنشنال بیزینس، فریدون فشارکی رییس ایرانی موسسه فکت گلوبال انرژی می‌گوید: قیمت نفت تا ماه مارس احتمالا بیش از پیش کاهش یافته و به 25 دلار در هر بشکه می‌رسد، چرا که انتظار می‌رود ایران به زودی پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی تولید نفت خود را افزایش دهد.

    نفت برنت هم‌اکنون با 1.36 درصد افزایش 34 دلار و 21 سنت در هر بشکه معامله می‌شود.

    فشارکی که فشارکی پیش‌تر در مارس 2013 هشدار داده بود که قیمت نفت تا پایان سه ماهه دوم 2015 بین 35 تا 40 دلار در هر بشکه دادو‌ستد خواهد شد.

    ایران در حال حاضر مشتریانی را در یونان، ایتالیا، ترکیه، سریلانکا، آفریقای جنوبی و کره جنوبی آماده کرده و برای افزایش صادرات نفت خود به میزان نیم میلیون بشکه در روز در هفته اول پس از لغو تحریم‌ها هیچ مشکلی ندارد.

    اگر تحریم‌های ایران وجود نداشت ژاپن نیز علاقه‌مند به خرید نفت از ایران بوده است.

    بازگشت ایران به بازار جهانی نفت می‌تواند تنش‌ها با عربستان را که قیمت نفت خود را در اروپا کاهش داده است، تشدید کند.

    کاهش 70 درصدی قیمت نفت خام از ژوئن 2014 باعث نگرانی‌هایی شده مبنی بر این‌که عربستان ارزش واحد پولی خود را که در هفتم ژانویه به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه در برابر دلار رسید، کاهش دهد.

    در میان تمام این تحولات، شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اعلام کرده که شرکت نفت آرامکو که بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت جهان است تا حدودی خصوصی‌سازی خواهد شد.

    سلمان اخیرا به نشریه اکونومیست گفت: این موضوع تحت بررسی قرار دارد و ما معتقدیم تصمیم‌گیری در این خصوص در چند ماه آینده اتخاذ خواهد شد.

    نوربرت روکر – رییس تحقیقات بازار در موسسه جولیوس بائر – گفت: بازار نفت ظاهرا در خصوص چشم‌انداز رشد جهانی و چشم‌انداز تقاضای نفت نسبت به دیگر بازارهای مالی بدبین‌تر به نظر می‌رسد.

    رقابت بین عربستان و ایران امیدها مبنی بر این‌که اوپک در خصوص کاهش تولید برای بالابردن قیمت‌ها به توافق برسد را کاهش داده است. روکر گفت: عدم کارایی اوپک و این حقیقت که انگیزه‌ها در خاورمیانه برای تولید نفت بیشتر به جای کاهش تولید است، مدتی است که مشهود بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها