عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

آغاز عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت در بازار سرمایه از ۱۳ بهمن ماه

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت این شرکت با هدف تامین بخشی از منابع مالی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت، از سیزدهم بهمن ماه امسال در فرابورس آغاز می‎شود.

آغاز عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت در بازار سرمایه از ۱۳ بهمن ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری شانا، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: عرضه 10 هزار میلیارد ریال اوراق منفعت این شرکت با هدف تامین بخشی از منابع مالی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت، از سیزدهم بهمن ماه امسال در فرابورس آغاز می‎شود.

    کرباسیان افزود: این اوراق با نرخ اسمی 19 درصد سالانه عرضه می‎شود؛ سررسید سه ساله است و پرداخت سود آن هر 6 ماه یکبار صورت می‎گیرد.

    وی یادآور شد: این اوراق از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با ضمانت شرکت ملی نفت ایران منتشر می‌‏شود و عرضه به مدت سه روز ادامه می‎یابد.

    پیش از این، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جریان امضای 9 قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت (دوم بهمن ماه) از برنامه‎ریزی برای انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق منفعت در نیمه نخست بهمن ماه به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز این طرح خبر داده و اعلام کرده بود: به این منظور قرارداد خدمت بین SPV (شرکت صبا اروند) و شرکت ملی نفت ایران امضا شده و قرار است در مجموع تا پایان سال، 30 هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر شود.

    تالین منصوریان، سرپرست مدیریت سرمایه‎گذاری و کسب‎وکار شرکت ملی نفت ایران در این باره توضیح می‎دهد: در مرحله نخست، روز سیزدهم بهمن ماه شاهد انتشار هزار میلیارد تومان اوراق منفعت در فرابورس خواهیم بود و امیدواریم با کسب مجوزهای لازم، بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اوراق دیگر نیز تا پایان سال منتشر شود.

    وی با بیان این‎که برای نخستین بار است که اوراق منفعت برای طرح‎های صنعت نفت منتشر می‎شود، ادامه می‎دهد: مقدمات این کار از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با پیگیری‎های مستمر شرکت ملی نفت ایران و همکاری و تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شده است و می‎تواند یکی از گزینه‌‏های قابل اتکا برای تامین منابع مالی مورد نیاز در اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت باشد.

    منصوریان درباره بازگشت اصل و فرع اوراق نیز با اشاره به وجود ارکان پذیره‎نویس و بازارگردان در این عرضه می‎گوید: ضمانت اصلی بازگشت اصل و فرع این اوراق، منافع و عواید محصول است که بر اساس قوانین و مصوبات مربوطه، بازپرداخت از محل بخشی از این عواید صورت می‎گیرد. افزون بر این، شرکت ملی نفت ایران ضامن اوراق خواهد بود.

    وی اظهار می‎کند: شرکت ملی نفت ایران به این راهکار اکتفا نکرده و بررسی سایر ابزارهای تامین مالی و بهره‎مندی از انواع فرصت‎های موجود در بازار سرمایه، بانک‎ها و... را با درنظر گرفتن ماهیت پروژه‎ها مدنظر دارد و با جدیت دنبال می‎کند.

    بر اساس این گزارش، در حالی که تحریم‎های آمریکا علیه ایران، اقتصاد و به ویژه صنعت نفت کشور را نشانه گرفته است، شرکت ملی نفت ایران ضمن تدوین و پیگیری اجرای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت با هدف به‎کارگیری ظرفیت‎های داخلی، اشتغال‌زایی و جلوگیری از رکود در صنعت، استفاده از ابزارهای مالی متنوع داخل کشور را نیز در دستور کار قرار داده است تا فرآیند جذب سرمایه برای اجرای طرح‎ها و پروژه‎ها معطل شرکت‏‌های خارجی نباشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو