عصر خودرو

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی:

دولت درباره ماندن صافولای سعودی در ایران تصمیم می‌گیرد

عصر بازار- دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در واکنش به وضعیت شرکت صافولای سعودی در ایران بعد از مصوبه ممنوعیت ورود کالا از عربستان گفت: تصمیم گیری در باره عدم حضور سرمایه گذاران خارجی(عربستانی) در کشور، جزو مسائل کلان اقتصادی و برعهده دولت و امری حاکمیتی است.

دولت درباره ماندن صافولای سعودی در ایران تصمیم می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ا ز تسنیم، ابوالحسن خلیلی در ارتباط با وضعیت حضور شرکت روغن نباتی صافولای عربستان سعودی در ایران  با توجه به تصویب "ممنوعیت ورود کالاهای تولیدی یا صادراتی از مبدا عربستان" در جلسه اخیر هیئت دولت، اظهار کرد: سازمان سرمایه گذاری‌های خارجی و دولت در این ارتباط تصمیم گیری و مسائل این چنینی را مدیریت می‌کند.

    وی افزود: تصمیم گیری در باره عدم حضور سرمایه گذاران خارجی(عربستانی) در کشور جزو مسائل کلان اقتصادی و برعهده دولت و  امری حاکمیتی است، به طوری که هیئت دولت  در جلسه اخیر خود مصوب کرد که ورود کالا از عربستان ممنوع است.

    این فعال بخش خصوصی یاد آورشد: شرکت‌های دیگری به غیر از صافولا در ایران حضور دارند، که مالکیت عربی دارند.

    بر اساس این گزارش، شرکت سعودی صافولا تولیدکننده مواد غذایی است که 40 درصد  از بازار روغن نباتی ایران را در اختیار دارد.

    یکی از مسئولین این  شرکت اعلام کرده است که این شرکت به رغم قطع روابط ریاض با تهران به فعالیت خود در ایران ادامه می دهد.

    گفتنی است در پی این تصمیم سهام شرکت صافولا 11.5 درصد کاهش یافته است. صافولا 13 درصد کل درآمد خود را از بازار ایران بدست می آورد. بخش مهمی از سهام این شرکت متعلق به دولت عربستان است.

    صافولا 90 درصد سهام شرکت صافولای بهشر را در اختیار دارد و  40 درصد روغن مصرفی در ایران را تامین می کند.این شرکت همچنین مالکیت کامل شرکت شکر صافولا بهشهر و شرکت توزیع کننده طلوع پخش آفتاب را دراختیار دارد.

    شرکت قوطی آلومینیوم کاوه عوجان نیز که در سال 2009 تاسیس شد و در زمینه تولید قوطی های نوشابه برای کوکا کولا، پپسی و سایر برندها برای فروش در بازار ایران فعالیت دارد، یک شرکت عربستانی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو