عصر خودرو

از طریق اوراق منفعت انجام می شود؛

تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای صنعت نفت

عصر بازار- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک منفعت ۱۰ هزار میلیارد ریالی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند از طریق بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس ایران از روز سه شنبه مورخ ۹ بهمن ۱۳۹۷ به مدت سه روز کاری عرضه می شود.

تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای صنعت نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در این اوراق، درآمد حاصل از فروش نفت 11 حلقه چاه به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می گیرند که به مدت 3 سال به شرکت واسط مالی مهر(با مسوولیت محدود) به وکالت از خریداران اوراق واگذار می شود.

    نرخ علی الحساب و نرخ بازخرید این اوراق توسط بانی 19 درصد و پرداخت های دوره ای آنها هر شش ماه یکبار است. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی مهر(با مسوولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

    ضامن اصل این اوراق، شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران و ضامن سود آن، صندوق های بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت هستند. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت های تامین سرمایه تمدن به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال، لوتوس پارسیان به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال، بانک ملت، امید و کاردان هر یک به حجم هزار میلیارد ریال و شرکت های تامین سرمایه امین و نوین هر یک به مبلغ 500 میلیارد ریال است.

    موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود(حسابدار رسمی)، امین این اوراق و عامل پرداخت همچون دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

    اوراق منفعت از جمله ابزارهای نوین تامین مالی در بازار بدهی است. این اوراق به پشتوانه درآمدهایی که بانی در آینده به دست می آورد -مثل درآمدهای حاصل از هتل داری، یا اجاره فضاهای تبلیغاتی- منتشر می شود.

    برچسب ها