عصر خودرو

گزارش تازه انجمن جهانی فولاد؛

ایران دهمین فولادساز بزرگ جهان شد

عصر بازار- گزارش تازه انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد ایران با کنار زدن ایتالیا، تایوان و اوکراین به دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ تبدیل شده است.

ایران دهمین فولادساز بزرگ جهان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، انجمن جهانی فولاد در گزارش تازه خود کل میزان تولید فولاد جهان در سال 2018 را 1808 میلیون تن اعلام کرد. تولید فولاد جهان در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد 4.6 درصدی داشته است.

    این گزارش حاکی است که صنعت فولاد ایران علیرغم تحریم های آمریکا عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در بین تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان ، با پشت سرگذاشتن ایتالیا، تایوان و اوکراین به دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان تبدیل شود.

    تولید فولاد ایران در سال گذشته میلادی نسبت به سال 2017 معادل 17.7 درصد افزایش یافت و به 25 میلیون تن رسید. ایران در سال 2017 نیز 21.2 میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

    ایران در سال 2017 سیزدهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان بود و ایتالیا، تایوان و اوکراین به ترتیب در رتبه های دهم، یازدهم و دوازدهم قرار داشتند اما در سال 2018 با رشد قابل توجه تولید فولاد در ایران، رتبه دهم به ایران اختصاص یافت و سه کشور مذکور به ترتیب در رتبه های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم قرار گرفتند.

    سهم ایران از کل تولید فولاد جهان در سال 2018 میلادی  1.38 درصد برآورد شده است.

    جدیدترین رتبه بندی تولیدکنندگان فولاد جهان براساس میزان تولید-اعداد به میلیون تن

    برچسب ها