عصر خودرو

یک کار شناس بازار نفت:

صادرات نفت ایران در ۳ ماه آینده زیر یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید

عصر بازار- یک کار شناس بازار نفت در مورد وضعیت صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد: پیش بینی‌ها بر این است که صادرات نفت خام ایران در ماه سوم سال جاری به شدت کاهش یابد.

صادرات نفت ایران در ۳ ماه آینده زیر یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمد آل فهلان در گفت‌وگو با روزنامه الحیات در مورد وضعیت صادرات نفت ایران در سال 2019 اعلام کرده است، پیش بینی‌ها بر این است که صادرات خام ایران در  ماه سوم از سال جاری به شدت کاهش یابد.

    وی با اشاره به اطلاعاتی که از تانکرها و منابع بخش نفت ایران به دست آورده، مدعی است، خریداران سنتی نفت ایران با فشارهای جدی از سوی ایالات متحده رو به روهستند.

    وی می‌گوید، صادرات نفت ایران صادرات خام ایران در ماه نوامبر به کمتر از 1 میلیون بشکه در روز رسید، درحالی که صادرات نفت ایران به طور طبیعی 2.5 میلیون بشکه در روز قبل از اعمال تحریم‌ها بوده است.

    این کار شناس بازار نفت خاطر نشان می‌کند، بنابراین، صادرات نفت ایران به میزان دور قبلی تحریم های نفتی علیه ایران یعنی بین سال های 2012 تا 2016  بازگشته است.

    وی به نقل از برخی مشتریان سنتی ایران گفته است، این خریداران اظهار داشتند که کاهش صادرات نفت ایران در ماه نوامبر به شدت به درآمدهای ایران آسیب می رساند، هرچند که واشنگتن به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت نفت هشت کشور صادر کننده نفت از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی را معاف کرد، اما این حرکت به افزایش صادرات نفت ایران منجر نشد.

    آل فهلان تصریح می‌کند، صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی فقط 900 هزار بشکه در روز است که با عدم تمدید کشورهای معاف شده از سوی آمریکا می توان انتظار داشت، صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی به 700 هزار بشکه در روز نیز برسد، هر چند که پول این 700 هزار بشکه نیز به دست ایرانی ها نخواهد رسید.

    برچسب ها