عصر خودرو

تامین سرمایه لوتوس پارسیان در مسیر ورود به بورس

عصر بازار- جلسه معارفه تامین سرمایه لوتوس، یک روز پیش از عرضه اولیه سهام این شرکت در بازتر سرمایه با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه برگزار شد.

تامین سرمایه لوتوس پارسیان در مسیر ورود به بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ابتدای جلسه علی روحی به عنوان نماینده سهامدار عمده ضمن تشکر و قدردانی از مدیران مجموعه گفت: تامین سرمایه لوتوس پارسیان با نماد "لوتوس" روز چهارشنبه مورخ 3 بهمن 1397 در بورس تهران انجام می شود.
    وی افزود: 500 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان پانصدوبیست و نهمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.
    روحی ادامه داد: یکی از نکاتی که برای سهامدار عمده اهمیت بالایی دارد؛ شفافیت و اطلاع رسانی مناسب به سهامداران محترم این شرکت است.  ازاین رو امیدواریم تامین سرمایه لوتوس پارسیان همچون سنوات گذشته بتواند این وظیفه را به بهترین نحو اجرایی کند.
    نماینده سهامدار عمده اضافه کرد: از سوی دیگر اکثر کسانی که منابع خود را در بورس سرمایه‌گذاری میکنند، خواهان به دست آوردن سودهای بالا هستند. بنابراین شرکت باید تلاش بالایی داشته باشد تا به انتظارات سهامداران پاسخ دهد.
    روحی در خصوص حمایت سهامدار عمده از سهم شرکت در بازار سرمایه گفت: بدون شک سهامدار عمده از سهام این شرکت در بورس حمایت میکند؛ البته امکان دارد تعریف حمایت از سهم  با آنچه در عموم بورس موجود است، تفاوت دارد.
    وی افزود: سهامدار عمده در نظر دارد با نظارت بر نحوه مدیریت در شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان از سهام این شرکت در بازار سرمایه حمایت کند؛ چراکه اعتقاد داریم حمایت باید به شکل درون سازمانی اتفاق بیفتد و اگر سازمانی مدیریت مناسبی داشته باشد؛ سوداوری بالایی نیز خواهد داشت.

    در ادامه جلسه علی تیموری شندی، مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان به معرفی این شرکت پرداخت و در خصوص ترکیب سهامداران این شرکت بیان کرد: گروه مالی بانک پارسیان با 35 درصد از سهام تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان سهامدار عمده شناخته میشود‌. همچنین سرمایه‌گذاری تدلیر، گروه سرمایه گذاری سایپا و مخابرات ایران هرکدام با 17.5 درصد دیگر سهامداران این شرکت هستند. علاوه بر این باینک پارسیان با 12.5 درصد کوچکترین سهامدار تامین سرمایه لوتوس پارسیان است.
    وی در خصوص سرمایه اولیه شرکت در ابتدای تاسیس اظهار کرد: در سال 90 تامین سرمایه لوتوس پارسیان با یک هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه اولیه تاسیس شد؛ این در حالی است که طی این سال‌ها شرکت با تبدیل سود خود به سرمایه، توانسته سرمایه ثبتی را به 5 هزار میلیارد ریال افزایش دهد. همچنین برنامه هایی برای وفزایش این سرمایه پس از برگزا ی مجمع داریم.
    تیموری شندی ضمن تاکید به اهمیت نیروی انسانی  در دستاوردهای مثبت این شرکت گفت: سطح تحصیلات بیش از 70 درصد از نیروهای فعال در این شرکت کارشناسی ارشد و دکتری است و سن حدود 55 نفر از کارکنان پایین تر از 35 سال است.
    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان 3 خط اصلی شامل خدمات تامین مالی، خدمات مالی و مشاوره سرمایه گذاری و مدیریت دارایی را برای کسب و کار این شرکت در نظر گرفت و بیان کرد: خدمات تامین مالی بر پایه اوراق بدهی یعنی اوراقی که سود قطعی برای سهامداران در پی دارد؛ برپایه تعهد پذیره نویسی و بازترگردانی اوراق است. همچنین نوع دیگری از خدمات مالی این شرکت بر پایه سهام و برای سرمایه گذارانی در نظر گرفته میشود که ریسک پذیری بالاتری دارد.
    وی افزود: خدمات تامین مالی بر پایه سهام نیز شامل تعهد پذیره‌نویسی، انتشار اوراق تبعی، سرمایه گذار خصوصی و سرمایه گذاری جسورانه قرار دارد.
    تیموری شندی در خصوص رشد تعهدات بازارگردانی این شرکت طی سالهای گذشته گفت:  حجم تعهدات بازارگردانی در سال 91، 2 هزار و 250 میلیارد ریال بوده که این رقم در سال 97، به 32 هزار و 750 میلیارد ریال رسیده است. در واقع میتوان گفت تعهد بازار گرداتی در تامین سرمایه لوتوس پارسیان از زمان تاسیس تاکنون حدود 56 درصد رشد کرده است.

    وی اضافه کرد: همواره تلاش کرده‌ایم که در تامین مالی رویکرد فعالی داشته باشیم و شرکت‌هایی که برای آنها تامین مالی میکنیم را خودمان انتخاب کنیم. بنابراین 82 درصد تامین مالی‌ها مربوط به اوراق شرکتی و 18 درصد آن دولتی است.
    تیموری شندی ادامه داد: پیش از این برای شهرداری هم تامین مالی را انجام می‌دادیم که با توجه به ریسک نکول بالا، این ارگان از لیست تامین مالی حذف شد.
    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص ترکسب مضامین تعهدات بازارگردانی اوراق بدهی این شرکت گفت: در ابتدا تنها ضامن بانک پارسیان بود؛ اما پس از گذشت مدتی یه خصوص پس از سال 95 تاکنون توزیع مناسب و قابل توجهی در ضامنین اتفاق افتاده و اکنون بانکهایی مانند دی، توسعه تعاون، توثیق سهام، پاسارگاد، شهر، تجارت، رفاه کارگران و ... در لیست ضامن‌های این اوراق قرار دارند.
    تیموری شندی 69 درصد از ترکیب سرمایه گذاری در صندوق جسورانه این شرکت را در اختیار استادتاپ‌های حوزه سلامت معرفی کرد و ادامه داد: در این خصوص پروژه های بسیار خوبی با پژوهشکده نویان انجام شده است. ازسوی دیگر 31 درصد باقی مانده در ترکیب صندوق های جسورانه به استارت‌اپ های حوزه فناوری اطلاعات اختصاص دارد.
    در ادامه مدیرعامل این تامین سرمایه خدمات مالی و مشاوره سرمایه گذاری را به 4 حوزه تحلیل و ارزشگذاری، ضمانت نقدشوندگی و بازارگردانی نهادهای مالی، بازارگردانی سهام شرکت ها و طراحی ابزارها و راه کارهای مالی تقسیم کرد و عنوان کرد: این خدمات از سال 91 تاکنون روند رو به رشدی را طی کرده و اکنون میزان انباشت بازارگردانی و ضمانت نقدشوندگی ابزارها و نهادها به حدود 30 هزار میلیارد ریال رسیده است.
    تیموری شندی صندوق جسورانه رویش لوتوس، صندوق طلای لوتوس، صندوق اعتمادآفرین، پرتال لوتوس و انتشار اولین اوراق شرکتی بدون ضامن را از جمله عملکرد مهم شرکت در طراحی و ارائه ابزارهای جدید دانست و بیان کرد: صندوق طلای لوتوس برای اولین بار در بازار سرمایه آغاز به کار کرد و به وایطه عملکرد مناسب توانسته حجم معاملات خوبی داشته باشد. همچنین صندوق اعتماد آفرین اولین صندوق با درآمد ثابت در بورس بود که به عنوان دومین نماد پرمعامله فرابورس شناخته میشود.
    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص مدیریت دارایی این شرکت گفت: جمع دارایی های تحت مدیریت صندوق های این شرکت 127 هزار و 740 میلیارد ریال و جمع دارایی‌های تحت مدیریت سبدهای لوتوس پارسیان 2 هزار و 75 میلیارد ریال است.
    وی افزود: 55 درصد از پرتفوی دارایی های این شرکت را سپرده های بانکی، 38 درصد آن را اوراق، 5 درصد یعنی حدود 700 میلیارد تومان از دارایی ها را سهام و 2 درصد از آن را سپرده های کالایی پوشش داده شده است.

    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان اهم استراتژی های شرکت را در تکنولوژی محوری در راهبری عملیات و ارائه خدمات، پیشروی در ارائه خدمات تامین مالی و سرمایه گذاری، ثبات و پایداری در برابر تغییرات محیطی، توسعه شبکه مشتریان مستقل، شفافیت انضباط و ایجاد تعادل در منافع ذینفعان شرکت عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اجرایی کردن برنامه های آتی از جمله سرمایه گذاری و مشارکت در راه اندازی ابزارها و نهادهای کامل کننده زنجیره ارزش شرکت، اصلاح ساختار رسمی شرکت، تمرکز بر ساختارهای مشوق نوآوری و ایجاد ائتلاف های استراتژیک با سایر نهادهای مالی بتوانیم این اهداف را عملیاتی کنیم.

    برچسب ها