عصر خودرو

قیمت طلا کاهش یافت

عصر بازار- با وجود نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی امروز قیمت طلا کاهش یافت.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که افزایش ارزش دلار موجب گرانتر شدن قیمت طلا برای خریدارانی شده است که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و با وجود نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی امروز قیمت طلا کاهش یافت و در نزدیکی پایین ترین رقم 3 هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1278 دلار و 77 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت فلز زرد تا 1276 دلار و 31 سنت کاهش یافت که پایین ترین رقم از 28 دسامبر تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افت به 1278 دلار و 70 سنت رسید. ارزش دلار نیز امروز در نزدیکی بالاترین رقم های 2 هفته اخیر در نوسان بود.

    کایل رودا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آی جی مارکتس در این باره گفت: «طلا در کوتاه مدت قربانی تقویت قیمت دلار شده است. تضعیف ارزش یورو و نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی اروپا فرصت عرض اندام به دلار داده و موجب شده تا قیمت طلا از رقم کلیدی 1280 دلار پایین تر بیاید.»

    وی افزود: «اخیرا و به دلیل تعطیلی دولت، آمارهای اقتصادی چندانی در آمریکا منتشر نشده است. اگر ما شاهد انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا باشیم این ممکن است موجب کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و تقویت قیمت طلا شود. از نظر فنی هم به نظر می رسد که قیمت طلا از 1300 دلار فراتر خواهد رفت.»

    تقویت ارزش دلار تاثیری منفی بر قیمت طلا گذاشته است طلا از اواسط ماه اوت به این طرف عمدتا به دلیل آشفتگی بازارهای بورس و تضعیف ارزش دلار بیش از 10 درصد گرانتر شده است. تضعیف اقتصاد چین در روزهای اخیر به تقویت ارزش دلار کمک کرده است.

    برچسب ها