عصر خودرو

جزئیات دلایل ناکام ماندن عرضه امروز نفت در بورس

عصر بازار- با وجود تمدید یکساعته سفارش گیری در فرآیند امروز عرضه نفت خام بر روی رینگ بین الملل بورس انرژی اما عدم تأمین وجه پیش پرداخت ۶ درصدی از سوی خریدار داخلی مانع انجام معامله شد.

جزئیات دلایل ناکام ماندن عرضه امروز نفت در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، امروز دوشنبه سومین مرحله عرضه نفت در بورس صورت گرفت و محموله یک میلیون بشکه ای نفت خام به قیمت پایه هر بشکه 52.42 دلار  روانه میز فروش رینگ بین الملل بورس انرژی شد اما نتوانست برای انجام معامله، مشتری دست به نقدی را دست و پا کند.

    بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس نشان می‌دهد در عرضه امروز یک خریدار داخلی برای خرید نفت خام سبک عرضه شده در بورس انرژی ابراز تمایل کرده بود اما با وجود تمدید یکساعته فرایند سفارش گیری معاملات امروز این بورس، در نهایت موفق به تأمین وجه شش درصدی معامله برای واریز به حساب سپرده گذاری مرکزی نشده است.

    کارشناسان با اذعان به وجود مشتری خارجی برای خرید محموله‌های نفتی عرضه شده در بورس انرژی معتقدند، نبود حساب ارزی در شرکت سمات (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادر و تسویه وجوه) یکی از اصلی‌ترین مشکلات در بازاریابی مشتریان است.

     باید منتظر ماند و دید که طی هفته آینده یا دو هفته آینده، آیا این محموله می‌تواند خریداری را برای خود دست و پا کند و یا اینکه وزارت نفت برای رونق و جذابیت این عرضه آستین‌های خود را بالا خواهد زد.

    گفتنی است در نوبت اول عرضه نفت خام در بورس انرژی که در ششم آبانماه امسال صورت گرفت در مجموع 280 هزار بشکه نفت خام از محموله یک میلیون بشکه ای عرضه شده از سوی شرکت ملی نفت ایران خریداری شد. در نوبت دوم عرضه نفت خام در بورس انرژی در بیستم آبانماه امسال نیز در مجموع 700 هزار بشکه نفت خام عرضه شده از سوی شرکت ملی نفت ایران خریداری شد.

    برچسب ها