عصر خودرو

واردات ملزومات خطوط تولید بدون انتقال ارز تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار مجاز شد

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام ‌کرد: ثبت سفارش واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار به صورت بدون انتقال ارز تا پایان سال ۱۳۹۸ مجاز است.

واردات ملزومات خطوط تولید بدون انتقال ارز تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار مجاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی با اعلام ‌این خبر گفت: هیات وزیران این تصمیم را به منظور تسهیل فرآیند تولید و به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و استناد اصل 138 قانون اساسی مصوب کرد.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: به موجب این مصوبه، واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید با تایید وزارت صمت و اعلام منشاء ارز به بانک مرکزی تا سقف مشخص شده، جهت ترخیص کالا مجاز است.

    مقیمی اظهار امیدواری کرد: با ابلاغ این مصوبه صاحبان صنایع برای تامین قطعات و مواد اولیه ضروری خود با دغدغه کمتری می‌توانند اقدام به واردات مواد اولیه کنند .

    وی این مصوبه را در راستای کاهش بروکراسی اداری و تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت برشمرد و خاطرنشان‌کرد: مصوبه هیات دولت برای همه صنعتگران قابل اجرا بوده و واحدهای تولیدی می‌توانند با تایید وزارت صمت اقدام به واردات مواد مورد نیاز تولید کنند.

    برچسب ها