عصر خودرو

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران:

بازار اسیدسولفوریک شفاف شد

عصر بازار- رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: تا پیش از عرضه اسید شرکت مس در بورس کالا به‌خاطر برخی سیاست‌های غیرکارشناسی و عجولانه حباب قیمتی در بازار اسید شکل گرفته بود که پس از عرضه اسید مس در بورس کالا این حباب قیمتی برداشته شد و وارد فاز جدید قیمتی شد.

بازار اسیدسولفوریک شفاف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، یوسف مرادلو با تأکید بر این‌که عرضه اسیدسولفوریک شرکت مس در بورس کالا به شفافیت بازار کمک کرد گفت: فعالان صنعت سرب و روی از بهره‌برداری از کارخانه اسیدسولفوریک سرچشمه و ورود محصول نهایی به بازار رقابتی اسید بسیار خوشحال هستند چراکه این موضوع باعث تکاپو در بازار رقابتی اسید خواهد شد.

    وی افزود: در حال حاضر فعالان صنعت و سرب و روی بعد از عرضه اسید شرکت مس در بورس کالا وارد فاز مذاکرات جدی با حوزه فروش شرکت مس شد تا بتواند سازوکاری با رویکرد برد- برد برای خرید اسید شرکت مس در این بخش مهم از صنعت کشور پیدا کند.

    مرادلو تصریح کرد: خوشبختانه مذاکرات ما با شرکت مس برخلاف برخی از تولیدکنندگان اسید در بخش خصوصی بر مبنای اخلاق کسب‌وکار و به‌صورت حرفه‌ای و با رویکرد مشتری‌مدارانه پیش رفته است و شرکت مس استدلال فعالان صنعت و سرب و روی را به‌خوبی شنید و هر دو طرف فروشنده و خریدار از نتایج به‌دست‌آمده راضی هستند.

    رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: بر اساس این مذاکرات، انجمن برای خرید بخش زیادی از اسیدسولفوریک شرکت مس اعلام آمادگی کرده است.

    ​گفتنی است از حدود یک‌ماه  پیش عرضه اسیدسولفوریک شرکت مس در بورس کالا با هدف کشف قیمت واقعی اسید آغاز شد و هم‌اکنون اسیدسولفوریک مجتمع مس سرچشمه با 150 تومان تخفیف با قیمت 400 تومان به ازای هر کیلو و شرایط پرداخت سه‌ماهه عرضه می‌شود

    برچسب ها