عصر خودرو

معاون سازمان بورس خبر داد:

بورس بهترین گزینه برای مدیریت نقدینگی است

عصر بازار- معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه اصلی ترین روش برای تامین مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و بهترین مسیر هدایت نقدینگی به سوی بخش های مولد اقتصاد است.

بورس بهترین گزینه برای مدیریت نقدینگی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سعید فلاح پور یادآوری کرد: پارسال نوسان بیشتر متغیرهای اقتصادی به نفع بازار سرمایه تمام شد.
    وی اضافه کرد: در سال 97 مجموعه اخبار و متغیرهای اقتصادی به نفع بازار سرمایه بود؛ تغییرات نرخ ارز سودآوری شرکت های صادرات محور را افزایش داد و بر اساس گزارش ها بیشتر شرکت ها رشدهای خوبی را تجربه کردند.
    فلاح پور ادامه داد: تجربه نشان داده است به رغم وجود برخی مشکلات بین‌المللی، بازار سرمایه در بلندمدت راه خود را می رود و مشکلی نخواهد داشت؛ بازار سرمایه در حال حاضر به مهم ترین بازار مالی کشور تبدیل شده و مراجعه به این بازار در مقایسه با سایر بخش های اقتصادی، روند افزایشی دارد.

    **ابزارهای مالی جدید در راهند
    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «قرارداد آتی روی سبد سهام» که یکی از مهمترین ابزارهای پوشش ریسک برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه به شمار می رود با تلاش گسترده راه اندازی شد و اکنون موضوع راه اندازی «آپشن اختیار خرید و فروش روی سبد سهام» در حال بررسی است.
    فلاح پور افزود: اوراق بیمه اتکایی بزودی در بازار سرمایه معرفی می شود. اوراق وکالت نیز در حال طراحی بوده و مسائل فقهی آن حل شده است.
    وی تاکید کرد به طور تقریبی همه ابزارهای مالی مرسوم دنیا در دسترس سرمایه گذاران بازار سرمایه ایران قراردارد و در بخش ابزارهای مشتقه (آتی) امکان توسعه بیشتر فراهم است.
    فلاح پور افزود: بحث فروش استقراضی نیز اهمیت و کاربرد زیادی دارد و انتظار می رود به زودی معرفی شود.
    به گزارش ایرنا، بروز مشکلاتی برای بانک ها و کاهش توان آنها در تامین مالی طرح ها و صنایع، اهمیت بورس را بیشتر کرده است.
    در دولت های یازدهم و دوازدهم، ابزارهای جدید مالی در بورس و بازار سرمایه به کار گرفته شد تا این بازار بتواند نقش واقعی خود را در اقتصاد کشور ایفا کند.
    پانزدهم آبان امسال رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش مجموع تامین مالی بورس در دولت دوازدهم بیش از 120 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    برچسب ها