عصر خودرو

یک کارشناس بازار بورس:

نزدیکی به زمان اجرایی شدن برجام دلیل رشد بورس است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه، نزدیکی به زمان اجرایی شدن برجام را دلیل رشد بورس دانست و افزود: بورس به استقبال اجرای برجام و رفع تحریمها رفته است.

نزدیکی به زمان اجرایی شدن برجام دلیل رشد بورس است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، حامد ستاک ردرباره علت رشد شاخص کل بورس و اوراق بهادار، افزود: همواره سهامداران، همه موضوع های مربوط به رابط اقتصادی کشور را در نظر می گیرند و با توجه به برآیند مسایل مثبت و منفی اقتصادی و سیاسی کشور، اقدام به خرید و فروش در بازار سرمایه می کنند.
    وی اظهار داشت: از آنجایی که به مرحله اجرایی شدن توافق برجام و رفع تحریم ها نزدیک می شویم و گمانه زنی های فعالان بازار مبتنی بر اینکه، گشایش های سیاسی و اقتصادی پیش روی وضعیت اقتصادی کشور است، اقدام به تقاضا برای خرید سهام کرده اند؛ هر چند قالب سرمایه گذاران متاثر از فضای روانی حاکم بر بازارها نیز هستند.
    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با وجود ارزنده شدن قیمت سهام در ماه های گذشته اما بدلیل نبود وجود فضای روانی خرید، بازار سرمایه رشدی را تجربه نکرد اما در روزهای اخیر با روانه شدن نقدینگی مناسب، سهامداران با جرات بیشتری اقدام به خرید سهام کرده و این عامل سبب رشد بازار سرمایه در این هفته شده است.
    وی در پاسخ به این پرسش که آیا تحولات منطقه بر بازار سرمایه تاثیر گذار است یا خیر؟ گفت: هر اتفاق اقتصادی و سیاسی مثبت و منفی بر بازار سرمایه اثر گذار خواهد بود اما نکته حائز اهمیت، میزان اثرگذاری آن اتفاق در شرایط اقتصادی و سیاسی کشور است.
    این کارشناس بازار سرمایه گفت: از آنجایی که توافق برجام با قدرت های جهانی انجام شده است و بیشترین و استراتژیک ترین مراودات کشور را با قدرت های جهانی تحت تاثیر قرار می دهد تحولات مربوط به عربستان، وزن چندانی در مقابل برجام و سایر شرایط اقتصادی و سیاسی پیش رو ندارد.
    به گزارش ایرنا، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(چهارشنبه) بازار سرمایه، با 576 واحد رشد در ارتفاع 62 هزار و 632 واحدی ایستاد. علاوه بر این همه شاخص ها امروز مثبت و بازار سبز پوش بود.
    در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، یک هزار و 113 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 210 میلیارد ریال در 75 هزار نوبت داد و ستد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها