عصر خودرو

وزیر راه در نشست فعالان بخش خصوصی بندر امام اعلام کرد‌

حمایت قاطع دولت از سرمایه‌گذاران بنادر

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط حضور و فعالیت بخش خصوصی در بنادر کشور فراهم شده است، از حمایت قاطع مدیران دولتی از سرمایه گذاران خصوصی بنادر خبر داد.

حمایت قاطع دولت از سرمایه‌گذاران بنادر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در نشست مشترک با فعالان بخش خصوصی بندر امام خمینی(ره)، بیان کرد: حضور و حرکت علاقمندانه شرکت‌های بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره)، نشانه ای از وجود آغوش باز و فراهم بودن شرایط فعالیت در این مجتمع بندری است‌.

    وی با اشاره به شرایط حساس فعلی و کمین دشمن  برای ایجاد مزاحمت  برای کشور‌ تصریح کرد: ما در حالی در چهلمین سال پیروزی  انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم که از مزیت‌های استقلال و تعیین سرنوشت خود  بهره می‌بریم، این ویژگی در هیچ جای کره  خاکی دیده نمی شود و دشمن که از دیرباز و بر اساس مستندات تاریخی همیشه در اداره کشور ما مداخله داشته است، تلاش می کند  ما را از ادامه این مسیر سرخورده و مأیوس کند.

    وی با اشاره به اینکه پیشرفت ها و دستاوردهای چهل ساله کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی مایه و عزت و افتخار ماست، بر لزوم  افزایش مؤلفه های قدرت آفرینی در حوزه های ترانزیت، حمل و نقل ترکیبی، کاهش هزینه حمل و نقل و رقابت پذیری تأکید کرد و اظهار داشت: همه ما در هر جایی که باشیم باید در تولید سهم داشته باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی  برخورداری از مزیت‌های طبیعی و خدادادی از جمله آبراه خورموسی و موقعیت کم نظیر بندر امام خمینی(ره) و سواحل گسترده را از جمله نعمت های برشمرد که  باید از آن برای تولید ارزش افزوده و افزایش قدرت لجستیک و بهره گیری در مسیرهای ترانزیتی شمال- جنوب و شرق – غرب  و خدمت به مردم بهره گرفت.

    حضور فعالانه بخش خصوصی در بنادر جنوبی کشور

    اسلامی ضمن تشکر از حضور فعالانه بخش خصوصی در پروژه‌های سرمایه گذاری، خواستار حمایت قاطع مدیران دولتی از تداوم جانانه برای به سرانجام رساندن آنها شد.

    وی اضافه کرد: اگر همه عوامل بخش خصوصی و دولتی برای قدرت آفرینی اقتصاد کشور در زمینه تقویت صادرات غیرنفتی، قدرت لجستیک دریایی و گسترش شریان حیاتی و ایجاد شبکه قدرتمند همکاری و هم افزایی کنند، دشمن  نخواهند نتوانست بر  این شریان حیاتی گسترده تأثیر منفی بگذارد.

    وی با تأکید براینکه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای عمل به  مسئولیت های اجتماعی خود همه توان خود را به کار خواهد گرفت، اظهار داشت: طرح جامع شهری متصل به بندر طرحی است که در آن تأثیر حوزه نفوذ بر یکدیگر و به طور متقابل مثبت خواهد بود و در پرتوی این تأثیرگذاری، کیفیت  زندگی مردم نیز ارتقا خواهد یافت.

    برچسب ها