عصر خودرو

چالش غول‌های چینی برای افزایش تولید نفت و گاز

عصر بازار- بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز چین انتظار دارد تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۹ ثابت بماند، در حالی که تقاضا برای گاز طبیعی رشد خواهد کرد.

چالش غول‌های چینی برای افزایش تولید نفت و گاز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تحلیلگران واحد تحقیقات شرکت ملی نفت چین (CNPC) اعلام کردند تولید نفت چین 190 میلیون تن در سال 2019 خواهد بود که مشابه سطح تولید سال 2018 است.

    بنا بر این پیش‌بینی، ‌ غولهای نفت چین با وجود درخواست شی جی پینگ، رییس جمهور چین از آنها برای افزایش مشارکت در امنیت انرژی ملی، برای افزایش تولید داخلی و بالا بردن سطح ذخایر دچار چالش خواهند شد.

    شرکت‌های پتروچاینا، سینوپک و CNOOC بدنبال درخواست مذکور، وعده داده‌اند حفاری داخلی نفت و گاز را افزایش دهند.

    از سوی دیگر، پیش‌بینی  CNPC نشان داد با توجه به افزودن شدن 32 میلیون تن ظرفیت جدید پالایش در سال 2019، بازارهای سوخت این کشور به خوبی تامین خواهند شد.

    به گفته تحلیلگران شرکت CNPC، تشدید اشباع عرضه در بازارهای داخلی ممکن است پالایشگرهای نفت را وادار کند درخواست کنند سهمیه بیشتری به صادرات اختصاص داده شود و ممکن است مجموع صادرات فرآورده‌های پالایشی 19 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و به 48.6 میلیون تن بالغ شود.

    پیش‌بینی می‌شود مصرف دیزل چین از 159.8 میلیون تن در سال میلادی گذشته به 158 میلیون تن در سال میلادی جاری کاهش پیدا کند در حالی که مصرف بنزین با 3.6 درصد رشد، به 131.9 میلیون تن خواهد رسید.

    بر اساس گزارش پلاتس، تقاضای چین برای گاز طبیعی به 308 میلیارد مترمکعب خواهد رسید که 11.4 درصد افزایش نسبت به سال 2018 نشان می‌دهد. انتظار می‌رود تولید داخلی گاز طبیعی به 170.8 میلیارد مترمکعب برسد.

    برچسب ها