عصر خودرو

۲۳ میلیون دلار کالا از محلات صادر شد

عصر بازار- رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: حدود ۲۳ میلیون دلار کالا و محصول کشاورزی، معدنی و صنعتی امسال تاکنون از این شهرستان به خارج کشور صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد رشد دارد.

۲۳ میلیون دلار کالا از محلات صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «رضا ملکی» افزود: رقم صادرات شهرستان محلات در 9 ماه پارسال حدود 11میلیون دلار بوده است.
    وی ادامه داد: در این مدت 400 هزار متر سنگ نما از محلات صادر شده و علاوه بر آن هفت میلیون دلار درآمد از صدور سه میلیون گلدان آپارتمانی و باغچه ای، 2.5 میلیون دلار بابت 500 هزار بسته بید قرمز، 343 هزار دلار از صادرات 966 هزار قطعه ماهی زینتی حاصل شده و دوده صنعتی، عایق رطوبتی و پارافین جامد نیز از دیگر موارد صادرات امسال بوده است.
    رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات اظهار کرد: محموله های صادراتی محلات در سال جاری به کشورهای ترکیه، قطر، آمریکا، میانمار، دوبی، قزاقستان، ژاپن، چین، هند، ارمنستان، تاجیکستان، روسیه، امارات، کویت، عمان، لهستان، تانزانیا، عراق و بلغارستان فرستاده شده است.
    ملکی بیان کرد: عمده سنگ صادراتی محلات از نوع تراورتن است که امسال به صورت فرآوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شد.
    وی افزود: 70 معدن فعال با ذخیره قطعی 30 میلیون تن سنگ در محلات وجود دارد که سالانه دو میلیون تن سنگ از آن ها برداشت می‌شود و در 250 واحد با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ فرآوری می شود.
    رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: این شهرستان بزرگ ‌ترین سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی را در استان مرکزی دارد.
    ملکی افزود: گستره زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان 990 هکتار است که حدود 90 درصد سطح زیر کشت استان متعلق به محلات است.
    وی اظهارکرد: 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از مجموع تولید گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
    شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید گل و گیاهان زینتی، آبزیان زینتی، سنگ نما و تریکوی کشور محسوب می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو