عصر خودرو

صادرات از گمرکات استان بوشهر ۳۳ درصد افزایش یافت

عصر بازار- ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: صادرات از گمرکات استان بوشهر ۳۳ درصد افزایش یافت.

صادرات از گمرکات استان بوشهر ۳۳ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل  از مهر، احمد پورحیدر ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش های بسیار زیادی به منظور بهبود وضعیت صادرات و واردات در گمرکات استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

    وی به افزایش 15 درصد درآمد گمرکات استان بوشهر در هشت ماهه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: درآمد گمرکات استان طی مدت یاد شده بیش از یک‌هزار و 486 میلیارد تومان بوده است.

    مدیرکل گمرک بوشهر به واردات یک میلیون و 44 هزار تن کالا به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 997 میلیون دلار از گمرکات استان اشاره کرد و ادامه داد: شاهد کاهش 25 درصدی ارزش دلاری و کاهش 11 درصدی وزن کالاهای وارداتی از گمرکات استان هستیم.

    وی با اشاره به رتبه نخست گمرکات بوشهر در صادرات کالا، خاطرنشان کرد: از مهمترین کالاهای صادراتی استان بوشهر می‌توان به روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، انواع ماهی، میگوی پرورشی و سیمان اشاره کرد.

    پورحیدر بیان کرد: بیش از 17 میلیون و 490 هزارتن کالا به ارزش دلاری بالغ بر هشت میلیارد و 834 میلیون دلار طی هشت ماهه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

    وی با اشاره به افزایش دو درصدی وزن و افزایش 33 درصدی ارزش صادرات از گمرکات بوشهر طی مدت یاد شده، افزود: بیشترین میزان صادرات به کشورهای امارات متحده عربی، هند، قطر، کویت و ویتنام صورت گرفته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها