عصر خودرو

بورس کالا خبر داد؛

راه اندازی قرار داد آتی زعفران برای تحویل در اسفند ۹۷

عصر بازار- چهارمین قرارداد آتی بر روی زعفران نگین زرین در بازار معاملات مشتقه بورس کالا و در غیاب سکه آتی راه اندازی می‌شود.

راه اندازی قرار داد آتی زعفران برای تحویل در اسفند ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، قرار داد آتی زعفران نگین زرین برای تحویل در اسفند ماه 1397 از روز یکشنبه 30 دی ماه امسال در بازار معاملات مشتقه بورس کالا راه اندازی می‌شود.

    با توقف معاملات قراردادهای سکه آتی در بازار مشتقه بورس کالا ، معاملات آتی زعفران نگین زرین و همچنین قرارداد آتی زعفران رشته ای درجه یک پوشال معمولی جایگزین این معاملات شد.

    بر اساس این گزارش معاملات سکه آتی در بازار مشتقه بورس کالا از 11 شهریور ماه امسال و همزمان با تشدید نوسان قیمت‌ها در بازار غیر رسمی ارز و سکه از سوی سازمان بورس تا کنون متوقف شده است.

    مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا اعلام کرده چهارمین قرارداد آتی بر روی زعفران نگین زرین تا تاریخ 18 اسفند ماه سال جاری قابلیت معامله داشته و در اولین روز معاملاتی نیز بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی ، رأس ساعت 10 و 30 دقیقه با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

    گفتنی است قیمت پایه قرارداد آتی همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

    در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی ، قرارداد آتی متوقف و مجدد همین فرایند برای روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

    به گزارش فارس معاملات آتی زعفران نگین از تاریخ دوم خرداد امسال با راه‌اندازی سه سررسید شهریور، آبان و دی ماه 97 آغاز شده است.

    برچسب ها