عصر خودرو

پیام آشتی جویانه مدیرعامل غول فناوری چین برای رئیس جمهور آمریکا:

ما خواهان برقراری ارتباط هستیم

دونالد ترامپ یک رئیس جمهور بزرگ است

عصر بازار- مدیر عامل هواوی در جدیدترین سخنرانی خود دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده را " رئیس جمهور بزرگ" نامیده است. به نظر می رسد این اقدام نوعی تلاش برای پایان دادن به جنگ ایالات متحده با شرکت هواوی باشد.

ما خواهان برقراری ارتباط هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از انتخاب، این روزها هواوی در تلاش است تا جایگاه خود را در ایالات متحده بار دیر تثبیت کند. جایگاهی که البته در سایه مشکلات اخیر این شرکت به شدت متزلزل شده بود. برای مثال یکی از مسائل مهمی که اخیرا توجه جامعه جهانی را به سمت هواوی جلب کرده است، ماجرای دستگیری مدیرمالی هواوی در کاناداست.

    در چند روز گذشته نیز ماجرای کارمند  هواوی در لهستان که جاسوسی می کرده، مطرح شد، با این حال همه این مسائل نتوانسته عزم هواوی برای حفظ روابط  با  ایالات متحده را در هم بشکند و مدیرعامل هواوی در تازه ترین سخنان خود از ترامپ به عنوان "رئیس جمهور بزرگ" نام برده است.

    جالب است بدانید منگ وانجو، یعنی مدیرمالی هواوی در کانادا که مدتی پیش دستگیر شد درواقع دختر رن ژنگ فی مدیرعامل هواوی است. بنابراین اظهار نظر مدیرعامل هواوی در مورد دونالد ترامپ در نوع خود بی نظیر و غیرقابل پیش بینی تلقی می شود.

    برهمین اساس است که برخی تحلیلگران فضای فناوری معتقدند هدف از این اظهار نظر عجیب دقیقا آرام کردن خصومت های رو به رشد بین المللی نسبت به شرکت هواوی است.

    به گزارش روزنامه های صبح چین، ژنگ فی در مورد ترامپ گفته: "او این جسارت را دارد که مالیات را به شدت کاهش دهد، که برای کسب و کارها سودمند است. اما این را هم فراموش نکنیم که رئیس جمهور باید با شرکت ها و کشورها به خوبی برخورد کند تا آنها مایل باشند در ایالات متحده سرمایه گذاری کنند و دولت بتواند مالیات کافی را جمع آوری کند. "

    این می تواند اشاره به این واقعیت باشد که ایالات متحده مدتی است هواوی را  به لیست سیاه اضافه کرده است. درواقع خرید و فروش تلفنهای این شرکت در آمریکا با ممنوعیت مواجه است و  سرویس های امنیتی همواره هشدار داده اند که هواوی تهدیدی جدی برای حریم خصوصی کاربران است و با کانالهای جاسوسی چین در ارتباط است.

    ژنگ فی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: "پیام من به ایالات متحده کاملا روشن است: ما خواهان برقراری ارتباط هستیم و دوست داریم همکاری و موفقیت های مشترک داشته باشیم. در دنیای تکنولوژی های پیشرفته، برای هر شرکت یا کشور به طور فزاینده ای غیرممکن است که نیازهای جهان را حفاظت یا پشتیبانی نکند. "

    وی همچنین تلاش کرد تا نقش هواوی را به عنوان یک پتانسیل بالقوه در اختلافات تجاری چین و آمریکا در نظر بگیرد. وی افزود: "هوآوی فقط یک دانه کنجد در جنگ تجاری عظیم چین و ایالات متحده است."


     

    برچسب ها