عصر خودرو

جوجه یک روزه جزو کالاهای اساسی شد

عصر بازار- وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد جوجه یک روزه گوشتی که تاکنون جزو کالاهای واسطه ای و سرمایه ای بود، از این گروه خارج و در گروه کالایی اول (کالاهای اساسی) قرار گرفت و از این پس ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تعلق می گیرد.

جوجه یک روزه جزو کالاهای اساسی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پس از تغییر سیاست های ارزی دولت، کالاهای وارداتی در چهار گروه ساماندهی شدند؛ گروه کالایی نخست مربوط به کالاهای اساسی و ضروری است که ارز آن از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت تامین می شود.
    گروه کالایی دوم شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای می شود که تامین ارز آنها از محل صادرات پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی انجام می شود.
    گروه کالایی سوم برای کالاهای مصرفی در نظر گرفته شده که ارز آنها حاصل از صادرات کالاهایی است که ملزم به ارائه در سامانه نیما نیستند.
    واردات گروه چهارم کالایی نیز به کشور ممنوع است.
    همچنین بر اساس مصوبه شانزدهم مرداد ماه هیات وزیران، ارز به نرخ دولتی فقط برای کالاهای اساسی و اولویت دار اختصاص می یابد و سایر کالاها باید ارز خود را از سامانه نیما و به نرخ آزاد تامین کنند.
    تارنمای گمرک جمهوری اسلامی امروز (دوشنبه) نامه ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرد که در آن اعلام شده جوجه یک روزه گوشتی جزو گروه کالاهای اساسی است.
    به نظر می رسد این جابه جایی با توجه به افزایش قیمت مرغ در ماه های اخیر است؛ به طوری که بررسی میدانی شنبه گذشته خبرنگار ایرنا از بازار، حاکی از این بود که قیمت هر کیلوگرم مرغ به 13 تا 15 هزار تومان رسید.

    برچسب ها