عصر خودرو

قطع روابط کشورهای عربی با ایران چه تاثیری بر بازار ارز می‌گذارد؟

عصر بازار- یک کارشناس بازارهای مالی بر این باور است که، اتصال شبکه بانکی به شبکه سوئیفت تاثیرات اندک قطع روابط با برخی کشورهای عربی را از بین خواهد برد و روند بازار ارز به خصوص دلار بر مدار کاهشی خواهد بود.

قطع روابط کشورهای عربی با ایران چه تاثیری بر بازار ارز می‌گذارد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز در چند سال اخیر به واسطه هر اتفاق مثبت و منفی واکنش‌های قابل توجهی از خود نشان داده و این در حالی است که اکثر افراد به طور مستمر بازار ارز و طلا را رصد می‌کنند و این موضوع در پی آن است که در سال‌های 90 و 91 به دلیل نوسانات شدید بازار حجم دلالی و علاقه مردم به ورود به این بازار‌ها افزایش یافته بود.

    اما در چند روز گذشته دو اتفاق سیاسی و اقتصادی برای بار دیگر بازار ارز را دستخوش تغییر کرده است و احتمال داده می‌شود با اجرایی شدن رخداد اقتصادی اتصال شبکه بانکی کشور به شبکه جهانی سوئیفت رویه بازار آزاد ارز روند نزولی به خود بگیرد.

    در این رابطه یک کارشناس بازار مالی بر این باور است که، اتصال شبکه بانکی به شبکه سوئیفت تاثیرات اندک قطع روابط با برخی کشورهای عربی را از بین خواهد برد و روند بازار ارز به خصوص دلار بر مدار کاهشی خواهد بود.

    مسعود گلشیرازی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، بیان کرد: نوسانات اخیر بازار ارز را نمی‌توان آنچنان به مسائل سیاسی و تاثیرات قطع روابط ایران با برخی از کشورهای عربی دانست، زیرا پیش‌بینی‌ها بر آن بود تا در سه‌ ماهه پایانی سال جاری در پی کسری بودجه دولت و کاهش قیمت نفت، ارزش دلار در محدوده سه هزار و 500 تا سه هزار و 700 تومان نوسان داشته باشد.

    وی ادامه داد: در پی کاهش قیمت نفت، بودجه دولت دچار کسری شده و دولت تنها با افزایش قیمت دلار می‌تواند تا حدودی این کسری را پوشش دهد و از سوی دیگر معاملات تجاری با کشورهای عربی که روابط خود را قطع کرده‌اند، آنچنان مراودات اقتصادی با ایران ندارند.

    او خاطرنشان کرد: نباید نوسانات اخیر نرخ دلار را متاثر از قطع روابط با برخی از کشورهای عربی دانست و پیش‌بینی می‌شود با اتصال به شبکه سوئیفت در 15 ژانویه(25 دی‌ماه) تاثیرات روانی و اقتصادی این رخداد مهم، بار روانی اندک قطع روابط با برخی از کشورهای عربی را از بین ببرد.

    این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با اتصال به شبکه جهانی سوئیفت روند بازار ارز به خصوص دلار بر مدار کاهش ارزش قرار بگیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها