عصر خودرو

بورس چین تعلیق شد

عصر بازار- در پی سقوط شاخص سهام در بازارهای چین، شاخص سهام بورس های استرالیا و کره جنوبی نیز به ترتیب ۱.۵ و ۱.۱ درصد کاهش یافت.

بورس چین تعلیق شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، دوشنبه این هفته نیز دولت چین به سبب سقوط قابل توجه ارزش سهام در بازارهای سهام این کشور، معاملات در بورس های مهم «شانگهای» و «شن ژن» را برای 15 دقیقه متوقف و در ادامه آن را تعطیل کرد.

    شاخص ترکیبی بورس شانگهای در ساعت 9.58 دقیقه به وقت محلی 7.32 درصد افت داشت و با 245 واحد کاهش در واحد 3115 به طور اتوماتیک قطع شد.

    شاخص ترکیبی شن ژن نیز با 8.35 درصد کاهش معادل 178 واحد به عدد 1955 واحد رسید.

    چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان به دنبال سقوط شاخص سهام در این دو بورس مهم، برای جلوگیری از بالا رفتن میزان خسارت، آنها را بست .

    ارزش یوان نیز به پایین ترین حد از مارس سال 2011 کاهش یافت و با 51 صدم درصد کاهش به 6.56 برای هر دلار رسید.

    هرچند معاملات در این دو بورس در روز گذشته «چهارشنبه »با رشدی 2.3 درصدی همراه بود اما معاملات امروز نشان داد که آسیب پذیری اقتصادی چین همچنان برجاست.

    شاخص های سهام بازارهای بورس چین از اواسط ماه ژوئن ٢۰١٥ «خرداد گذشته» به شدت سقوط کرده و روند نزولی را در پیش گرفته است .

    چین دو بازار سهام مهم و بزرگ به نام های شانگهای و شن ژن دارد که به ترتیب سومین و پنجمین بازار بزرگ سهام جهان هستند.

    در ماه های ژوئن و اوت « ١٢ ژوئن تا ١۰ اوت» شاخص بورس شانگهای ٢٤ درصد و بورس شن ژن ٢٨ درصد کاهش را تجربه کرده بودند.

    در پی سقوط شاخص سهام در بازارهای چین، شاخص سهام بورس های استرالیا و کره جنوبی نیز به ترتیب 1.5 و 1.1 درصد کاهش یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها