عصر خودرو

وزیر بازرگانی هند:

دهلی نو به روابط تجاری با ایران ادامه می دهد

عصر بازار- 'سورش پرابو' وزیر بازرگانی و صنایع هند اعلام کرد که هند بدون نقض هیچ قانون بین المللی به روابط تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

دهلی نو به روابط تجاری با ایران ادامه می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، وی افزود: هند هیچ قانون بین المللی را نقض نخواهد کرد و براساس چارچوب های بین المللی خواهان ادامه روابط با ایران است به گونه ای که بتوانیم از روپیه برای تجارت کالاهای مورد نیاز استفاده کنیم. بنابراین ایران خواهان خرید کالاهای هندی است و ما به دنبال خرید نفت از ایران هستیم.
    پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران یا برجام در ماه مه (اردیبهشت)، این کشور علیه ایران تحریم های جدیدی وضع کرد. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 6 ماه اوت (15 مرداد) اجرایی شد درحالی که تحریم های ایران در بخش انرژی در چهارم نوامبر (13 آبان) به اجرا گذاشته شد.
    بانک های 'یوکو' و 'آی دی بی آی' هند برای تجارت با ایران انتخاب شده اند زیرا این دو بانک دارای رابطه با آمریکا نمی باشند. همچنین هند با افتتاح یک شعبه بانک پاسارگاد در شهر مومبای هند موافقت کرده است.
    در طول دوره پیشین تحریم های ایران، بانک یوکو تنها بانک هندی بود که بهای نفت ایران در آن سپرده گذاری می شد.
    مکانیسم روپیه-ریال میان هند و ایران در سال 2012 میلادی پس از تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران ایجاد شد. براساس این توافق، 45 درصد از پول نفت ایران به صورت روپیه در حساب بانک یوکو قرار می گرفت و ایران با استفاده از آن اقدام به خرید کالاهای هندی می کرد.
    هند در سال 2017- 2018 حدود 22 میلیون تن بشکه نفت خام از ایران وارد کرد.
    هند نفت ایران را ترجیح می دهد زیرا در مقایسه با سایر کشورها، نفت ایران ارزان تر و با شرایط بهتر رقابتی عرضه می شود.
    هند 80 درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند.
    مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.
    ارزش تجارت دوجانبه هند و ایران از 12.9 میلیارد دلار در سال مالی 2016-2017 به 13.8 میلیارد دلار در سال مالی 2017-18 افزایش یافته است. ارزش صادرات هند به ایران حدود 2.5 میلیارد دلار بوده است. هند سالانه بیش از 10 میلیارد دلار نفت از ایران وارد می کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو