عصر خودرو

آغاز واکنش تجاری امارات به ایران

یک روزه ۳ میلیون دلار از واردات امارات کم شد+نمودار

عصر بازار- طبق اطلاعات روزانه از واردات و صادرات ایران، در روز پانزدهم دی ماه، کشورهای عراق، هند و افغانستان در زمینه واردات از ایران و چین، کره و ترکیه در زمینه صادرات به ایران بیشترین مبادلات تجاری را با ایران داشته‌اند.

یک روزه ۳ میلیون دلار از واردات امارات کم شد+نمودار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  بر اساس اطلاعات روزانه از واردات و صادرات ایران که در سامانه اطلاعاتی گمرک ایران منتشر شده، در روز پانزدهم دی‌ماه 94 کشورهای چین، جمهوری کره، ترکیه، آلمان، فرانسه، امارات متحده عربی، هند، نیوزیلند، ایتالیا و تایلند، 10 کشوری هستند که ایران بر اساس ارزش دلاری، بیشترین واردات را از آنها داشته است.

    بر اساس این گزارش، همچنین در این روز کشورهای عراق، هند، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، چین، آذربایجان، بنگلادش، کویت و روسیه 10 کشوری هستند که مقصد بیشترین صادات کالاهای ایران بر اساس ارزش دلاری بوده‌اند.

    موضوعی که در مقایسه آمار واردات ایران در روزهای چهاردهم و پانزدهم دی‌ماه جلب توجه می‌کند، این است که کشورهای چین، کره و امارات متحده عربی سه کشور عمده مبدأ واردات ایران در روز چهاردهم دی‌ماه بودند، اما در روز پانزدهم دی‌ماه، امارات متحده عربی در جایگاه قبلی قرار ندارد و ایران از کشورهای چین، کره و ترکیه بیشترین واردات را داشته است. بر اساس این گزارش میزان واردات ایران از کشور امارات متحده عربی در روز پانزدهم دی ماه هفت میلیون دلار ثبت شده که این رقم در چهاردهم دی ماه 10 میلیون دلار بود. این دو رقم حاکی از کاهش سه میلیون دلاری واردات از امارات متحده عربی تنها در یک روز است.

    شکل‌های زیر را بر اساس اطلاعات ارائه شده درباره تجارت ایران در روز پانزدهم دی‌ماه 94 تهیه شده است.

    10 کشور مقصد عمده صادرات ایران در روز پانزدهم دی‌ماه 94

     

    10 کشور مبدأ عمده واردات ایران در روز پانزدهم دی‌ماه 94

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها