عصر خودرو

در بدو ورود زنگنه به بغداد؛

وزرای نفت ایران و عراق بر گسترش همکاری ها تاکید کردند

عصر بازار- 'بیژن زنگنه' و 'ثامر الغضبان' وزیران نفت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بر گسترش همکاری ها میان دو کشور تاکید کردند.

وزرای نفت ایران و عراق بر گسترش همکاری ها تاکید کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی صبح پنجشنبه برای این یک سفر رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد و مورد استقبال همتای عراقی خود قرار گرفت.
    زنگنه در خصوص اهمیت و اهداف سفرش به عراق به خبرنگاران در بغداد گفت که زمینه های همکاری بسیاری میان دو کشور وجود دارد.
    وی با اشاره به دیدارهایی که با همتای خود و نیز دیگر مسوولان عراقی خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد مذاکرات فی ما بین در این سفر ثمر بخش باشد.
    زنگنه گفت که بین دو کشور مشترکات بسیاری وجود دارد و بر همین اساس همکاری میان دو کشور بسیار گسترده است.
    الغضبان نیز با تاکید بر زمینه های مشترکات بسیار که میان دو کشور وجود دارد ابراز امیدواری کرد مذاکرات بین دو کشور موفقیت آمیز باشد .
    وزیران نفت ایران و عراق تاکید کردند که در این سفر پیرامون هماهنگی های لازم در حوزه اوپک نیز با یکدیگر صحبت خواهند کرد.
    زنگنه قرار است در این سفر علاوه بر مذاکره با 'ثامر الغضبان' همتای عراقی خود، جداگانه با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر، 'برهم صالح' رئیس جمهوری و نیز 'لوی الخطیب' وزیر برق عراق نیز دیدار و گفتگو کند.
    ایران و عراق در حال حاضر در بخش انرژی همکاری های خوبی دارند و بر اساس آخرین آمارها ایران 1350مگاوات برق از طریق سه خط انتقالی در بصره، دیاله و عماره به عراق صادر می کند.
    صادرات گاز ایران به عراق نیز هم اکنون حدود 15 میلیون مترمکعب است که در صورت عملیاتی شدن همه طرح های صادراتی، میزان صادرات به حدود 40 میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها