عصر خودرو

چین وعده خرید محصولات بیشتری از امریکا داد

عصر بازار- دفتر نمایندگی تجاری آمریکا پس از پایان گفت وگوهای تجاری با چین اعلام کرد که پکن وعده داده است کالاها و محصولات و خدمات بیشتری از ایالات متحده خریداری کند.

چین وعده خرید محصولات بیشتری از امریکا داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا بعد از این گفت وگوها که در پکن انجام شد، در بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف درخصوص «راه های دستیابی به انصاف و توازن در روابط تجاری میان دو کشور» گفت وگو کردند.
    این بیانیه جزئیات چندانی از محتوای مذاکرات منتشر نکرد اما درعین حال افزود که مقام های دو کشور درباره حمایت از مالکیت معنوی و لزوم توافق به منظور حل مناقشه تجاری گفت وگو کردند. بنا بر این بیانیه، چین پذیرفته است که «میزان قابل توجهی» محصولات کشاورزی و خدمات و تولیدات کارخانه ای از جمله در حوزه انرژی از آمریکا خریداری کند.
    دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همتای چینی وی «شی جین پینگ» ماه دسامبر توافق کردند تا یک آتش بس 90 روز برقرار کرده و طی این مدت به گفت وگوهای تجاری ادامه دهند.
    ترامپ تهدید کرده است که اگر تا دوم ماه مارس (یازدهم اسفند) توافقی حاصل نشود تعرفه 10 درصدی بر دویست میلیارد کالای چینی را به 25 درصد افزایش خواهد داد. چین با وضع تعرفه های مشابه دست به اقدام تلافی جویانه علیه آمریکا زده است.
    به نوشته رویترز، شرکت های دو کشور فشار ناشی از تعرفه ها را بیش از پیش احساس می کنند. شرکت آمریکایی اپل هفته گذشته اعلام کرد که تقاضای محصولات این شرکت در چین کاهش یافته است و از این رو، پیش بینی کرد که فروش محصولاتش کاهش یابد

    برچسب ها