عصر خودرو

شرکت سرمایه گذاری نفت عرب:

برقرای توازن در بازار نفت نیاز به زمان دارد

عصر بازار- 'شرکت سرمایه گذاری نفت عرب' (APICORP) اعلام کرد که اجرای توافق 'اوپک پلاس' (اوپک و تولید کنندگان نفت غیر عضو اوپک) و ایجاد توازن و ثبات در بازار جهانی نفت، به زمان نیاز دارد.

برقرای توازن در بازار نفت نیاز به زمان دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شرکت سرمایه گذاری نفت عرب، در گزارشی اعلام کرد که بهای نفت برنت ممکن است در نیمه دوم سال 2019 همزمان با کاهش شدید رشد اقتصادی، به بشکه ای 60 تا 70 دلار برسد.
    اوپک پلاس تشکلی فراتر از اوپک است که از کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک به رهبری روسیه تشکیل شده که حدود 28 کشور عضو دارد.
    بر اساس این گزارش ، به سبب نگرانی آمریکا ، روسیه و عرستان سه کشور تولید کننده بزرگ نفت، درباره اوضاع اقتصاد جهانی و افزایش تولید نفت، بهای این طلای سیاه در نیمه دوم اکتبر گذشته از بشکه 86 دلار به متوسط 56 دلار در حال حاضر رسیده است.
    'شرکت سرمایه گذاری نفت عرب که وابسته به سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت است در گزارش خود اعلام کرد که در سه ماه آخر سال 2018 پس از افزایش شدید بهای هر بشکه نفت، وضعیت بسیار دشواری بر بازار نفت حاکم بود اما به تدریج قیمت ها کاهش یافت و در پایان سال 2018 شاهد کاهش شدید بهای هر بشکه بودیم.
    شرکت یاد شده افزود، با توجه به فاکتورهای اساسی از جمله توافق برای کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز میان اوپک و همپیمانانش، احتمال کاهش صادرات نفت ونزوئلا، لیبی و کانادا و افزایش تقاضای جهانی به یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز، بازار در سال 2019 توازن خود را باز خواهد یافت.
    روز هفتم ماه دسامبر (16 آذرماه) اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز به توافق رسید.
    سهم اوپک از این رقم 800 هزار بشکه در روز و کشورهای غیرعضو اوپک روزانه 400 هزار بشکه کاهش می دهند.
    اوپک پلاس توافق جدید کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز را از آغاز 2019 به مدت شش ماه آغاز کرده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو