عصر خودرو

معاون امور معدنی وزیر صنعت خبر داد:

صادرات ۶.۵ میلیون تن فولاد در سال جاری

رشد ۱۸ درصدی تولید فولاد

عصر بازار- معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات ۶.۵ میلیون تن فولاد در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

صادرات ۶.۵ میلیون تن فولاد در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، جعفر سرقینی با بیان اینکه صادرات فولاد سال گذشته 9 میلیون تن بوده است، گفت: ­­امسال نیز صادرات ما کمتر از این میزان نخواهد بود و این در حالی است که در بدو پیروزی انقلاب، ‌ ظرفیت تولید فولاد کمتر از 500­ هزار تن بود.

    وی سهم ایران از تولید فولاد در منطقه را 65 درصد عنوان کرد و گفت:­ در 8 ماهه امسال میزان افزایش تولید فولاد در مقایسه با سال گذشته 18 درصد بوده است و تا پایان سال 25 میلیون تن تولید فولاد خواهیم داشت.

    سرقینی با بیان اینکه ظرفیت 55 میلیون تن فولاد در افق چشم انداز 1404 محقق خواهد شد، اظهار داشت: تا کنون 34 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد به بهره برداری رسیده و 6 میلیون تن دیگر در مراحل بهره‌برداری است.

    معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به 8 طرح فولادی در دست احداث تصریح کرد:‌ پنج طرح در قسمت احیا به بهره برداری رسیده و 2 طرح دیگر به زودی راه‌اندازی می‌شود و در مجموع تا پایان سال 1400، با این 8 طرح 8 میلیون تن فولاد به مدار اضافه خواهد شد.

    سرقینی با بیان اینکه عمده ارز بری صنعت فولاد کشور مربوط به الکترود گرافیتی است، خاطرنشان کرد:­ کارخانه تولید الکترود پیشرفت 60 درصدی دارد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و وابستگی این صنعت به خارج به حداقل می‌رسد.

    برچسب ها