عصر خودرو

پیش‌بینی آکادمی علوم چین (CAS):

کندترین رشد اقتصاد چین در ۲۵ سال اخیر رقم می‌خورد

عصر بازار- آکادمی علوم چین (CAS) پیش‌بینی کرد: رشد اقتصادی این کشور در سال جدید بیش از پیش رو به کندی رود که بدین ترتیب، کندترین رشد اقتصادی چین طی ۲۵ سال گذشته رقم خواهد خورد.

کندترین رشد اقتصاد چین در ۲۵ سال اخیر رقم می‌خورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آکادمی علوم چین (CAS) پیش‌بینی کرد: در سال جاری، بیش از پیش کند شده و به 6.7 درصد خواهد رسید که این کندترین روند رشد اقتصادی چین از سال 1991 میلادی تاکنون محسوب می‌شود. بنابر اعلام CAS، رشد اقتصادی چین، متاثر از تولید بی‌رویه و کندی صادرات، تضعیف شده است.

    به‌گزارش روزنامه چاینادیلی، تولید ناخالص داخلی سالانه چین در سال 2015، احتمالا 6.9 درصد خواهد بود درحالیکه این رقم در سال 2014 میلادی، 7.4 درصد اعلام شده بود. آکادمی علوم چین در گزارش خود تاکید کرده: احتمال اینکه سه نیروی اصلی رشد اقتصاد چین یعنی مصرف، سرمایه‌گذاری و صادرات، که تحت تاثیر فشارهای رو به پایین اقتصادی قرار دارند، به پایین‌ترین سطح خود برسند، کم است.

    این مساله نشان می‌دهد که بیشترین حمایت از دومین اقتصاد قدرتمند جهان، مصرف داخلی در ماه‌های پیش‌رو خواهد بود که 4 درصد از رشد اقتصادی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. این رقم برای سرمایه‌گذاری 2.6 و برای صادرات 0.1 درصد خواهد بود.

    «چن شیکانگ»، استاد آکادمی ریاضیات و علوم سیستمی که زیر نظر CAS فعالیت می‌کند، می‌گوید: محرک‌های پولی برای این عوامل پیش‌راننده اقتصاد چین یا بخش تقاضا، برای افزایش ثبات کفایت نمی‌کنند زیرا مشکلی جدی به نام تولید بی‌رویه و بیش از تقاضا این محرک‌ها را خنثی می‌کند. بنابراین، سیاست‌های دولت، روی اصلاحات ساختاری در بخش «تامین» متمرکز خواهد شد.

    این گزارش همچنین نرخ خرده‌فروشی سالانه چین را برای سال‌جاری 10.5 درصد پیش‌بینی کرد که نسبت به نرخ 10.7 درصدی در سال 2015، کاهش 0.5 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، نرخ سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت، همچنان بدون تغییر و حدود 10 درصد خواه بود. در همین حال، انتظار می‌رود میزان صادرات این کشور در سال جاری پس از کاهش 1.8 درصدی در سال گذشته، با رشد 3.9 درصدی روبرو شود.

    این گزارش درحالی منتشر می‌شود که گزارش رسمی اداره ملی آمار چین از تولید ناخالص داخلی و سایر شاخص‌های مهم اقتصادی این کشور در سال 2015، دو هفته دیگر منتشر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو