عصر خودرو

قیمت ها در مدار ۹۴۰ هزار تومان؛

تکروی سر رسید تیر ماه در بازار آتی سکه

عصر بازار- در حالی که بهای اونس جهانی طلا و نرخ ارز دیروز (سه شنبه) به رشد خود ادامه دادند، اما قیمت سکه در بازار نقدی و بورس کالای ایران با نوسان همراه شد.

تکروی سر رسید تیر ماه در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز از چهار رسید بازار آتی سکه سه رسید با روند صعودی و سر رسید آخر با افت نرخ رو به رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش 0/26 درصدی نسبت به معاملات روز دوشنبه با نرخ 942 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 942 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/18 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 944 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/12 درصدی را در این روز تجربه کرد، اما این در شرایطی است که در آخر سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 948 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 0/14 درصدی رو به رو شد.

    بر اساس این گزارش، حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز به 5 هزار و 737 قرار داد رسید.

    از سویی در بازار نقدی سکه نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای 941 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه یک هزار تومان افت را تجربه کرد.

    همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 479، 264 و 172 هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه دو هزار تومان و ربع سکه یک هزار تومان افزایش یافته، اما سکه گرمی تغییر نکرده است.

    در همین حال در بازار ارز نیز هر دلار با ورود به کانال 3700 تومانی به حرکت صعودی خود ادامه داد. از طرفی در بازار جهانی طلا نیز در حالی که افزایش تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و افت شاخص ها در بازارهای بورس جهان تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا را افزایش داده است، تحلیل گران پیش بینی کرده اند که افزایش قیمت فلز زرد در کوتاه مدت ادامه دار باشد که این موضوع تاثیر بسزایی بر رشد بهای سکه در بازار داخلی خواهد گذاشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها