عصر خودرو

استاندار مازندران اعلام کرد:

موافقت با کلیت افزایش قیمت خرید تضمینی برق زباله سوزها

عصر بازار- استاندار مازندران با اشاره به اینکه پسماند اولویت نخست مازندران است بر لزوم رفع مشکلات زباله سوز نوشهر تاکید کرد.

موافقت با کلیت افزایش قیمت خرید تضمینی برق زباله سوزها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، احمد حسین زادگان در حاشیه دیدار با مردم نوشهر در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت نیروگاه زباله سوز نوشهر گفت: مشکلات پیش آمده بر سر راه زباله سوز نوشهر باید رفع شود به همین دلیل طی چند روز گذشته نشستی با اردکانیان وزیر نیرو انجام شد که درباره خرید تضمینی برق با محوریت نوشهر و نیروگاه زباله سوز ساری و پنج زباله سوزی که پیش‌بینی شده است، صحبت شد تا حداقل بخشی از خرید تضمینی برق این زباله سوزها به قیمت بالاتری انجام شود.

    وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو با کلیات موافقت کرده اما گفته است باید راهکاری برای این موضوع ارائه شود، ادامه داد: پسماند اولویت اول استان بوده در این راستا رقمی از اعتبارات رهبری تزریق شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

    حسین زادگان به اهداف این سفر پرداخت و اظهار کرد: پس از انتصاب به عنوان استاندار مازندران، این سفر دومین دیدار مردمی در استان است که به منظور بررسی مشکلات مردمی که به علت بعد مسافت قادر به آمدن به مرکز استان را ندارند و یا اینکه دچار مشکل می‌شوند، انجام شده است.

    وی با بیان اینکه مسائل اداری، اشتغال، موانع اداری سرمایه‌گذاری و بروکراسی اداری از جمله مواردی بود که در دیدار با مردم نوشهر و حومه مطرح شد، افزود: همه تلاش بر این است تا با کمک مدیران مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه برطرف شود.

    استاندار مازندران با بیان اینکه دیدارهای مردمی به خاطر کم کردن فاصله مردم و  مدیران انجام می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از مردم مشکل اداری دارند اما نمی‌توانند به ساری مراجعه کنند و این دیدارها به همین دلیل انجام می‌شود.

    غولی که به سمت جنگل می‌دود

    زباله‌سوزی از روش‌های امحای پسماند است که در ایران برای نخستین‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نیروگاه زباله سوز ‏نوشهر یکی از ‏مهم‌ترین پروژه‌های ملی بوده که با این روش برای نخستین‌بار در دولت دهم در استان مازندران، مطرح و قرارداد این پروژه با مشارکت ‏یکی از شرکت‌های معتبر چینی از سال 90 بسته شد اما به دلیل مشکلات ‏کمبود اعتبارات و مشکلات زیست محیطی تنها با 20 درصد ‏پیشرفت فیزیکی راکد ماند تا اینکه پس از مدت‌ها مشکلات ‏آن از نظر اعتباری و زیست محیطی، برطرف و از اسفند سال 95 تاکنون با ‏تزریق اعتبار، این پروژه ملی با سرعت ‏خوبی در حال اجراست.

    این پروژه که ظرفیت امحاء 200 تن زباله را در طول روز دارد، از نوع پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تکنولوژی ‎ PYROLYSIS ‎& GASIFICATION ‎ ‏است و این نیروگاه با استفاده از انرژی حرارتی حاصل از سوزاندن زباله و تبدیل آن به انرژی ‏الکتریکی به میزان 2 مگاوات در ساعت برق ‏تولید می‌کند؛ سیستم فیلتراسیون گازهای خروجی این پروژه بر طبق ‏الزامات استاندارد‏ EPA ‎ بوده و در حال حاضر پیشرفت خوبی دارد اما بنا به مشکلاتی با وجود قول‌هایی که مسئولان دادند تاکنون به بهره برداری نرسیده است. ‏
     

    برچسب ها