عصر خودرو

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

افزایش مجدد قیمت گندم جهت تصویب نهایی به صحن مجلس می رود

عصر بازار- نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مجدد قیمت خرید تضمینی گندم و رسیدن آن به نرخ ۱۷ هزار ریال برای هر کیلوگرم مورد توافق وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و رییس مجلس قرار گرفت.

افزایش مجدد قیمت گندم جهت تصویب نهایی به صحن مجلس می رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جلال محمودزاده روز سه شنبه اظهار داشت: این توافق جهت تایید نهایی به صحن علنی مجلس می رود و در صورت کسب رای، اعتبار مورد نیاز برای آن در بودجه سال 1398 پیش بینی می شود.
    وی اضافه کرد: شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده را 16 هزار ریال تعیین کرده بود که این میزان نسبت به قیمت تمام شده این محصول پایین است.
    وی گفت: پیشنهاد افزایش 2 هزار ریالی این قیمت گذاری پیش از این از سوی کمیسیون کشاورزی مطرح شد و توسط رییس مجلس شورای اسلامی پیگیری شد اما در مرحله توافق یکهزار ریال آن کاهش یافت.
    محمودزاده با بیان اینکه قیمت نهاده ها و ماشین آلات کشاورزی هر ساله افزایش پیدا می‌کند، گفت: این افزایش قیمت ها در سال جاری بسیار بیشتر از سال‌های قبل است و دولت باید آن را در تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در نظر بگیرد.
    به گزارش ایرنا سالانه بیش از 13 میلیون تن گندم در کشور خریدارای می شود و کشاورزان با توجه به نرخ تورم و قیمت تمام شده محصول انتظار دارند در بودجه سال آینده این رقم به صورت متناسب افزایش یابد.

    برچسب ها