عصر خودرو

ارزیابی سلطانی از تاثیرات اقتصادی اتفاقات اخیر در منطقه

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که متوقف شدن روابط دیپلماتیک چند کشور منطقه با ایران، سرمایه‌گذاران خارجی را برای حضور در بازار ایران دچار تردید خواهد کرد.

ارزیابی سلطانی از تاثیرات اقتصادی اتفاقات اخیر در منطقه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پدرام سلطانی درباره اینکه کاهش روابط دیپلماتیک برخی کشور‌ها از منطقه جمله بحرین، سودان و امارت با ایران چه تاثیراتی در فضای اقتصادی و تجاری ایران با کشور‌های منطقه دارد؟ گفت: در ابتدا به عنوان یک شهروند از اقدام کشور عربستان برای اعدام شیخ نمر و 47 نفر دیگر ابراز تاسف می‌کنم، اما بیشتر از آن متاسفم از اقدام کسانی که با رفتار‌های نسنجیده خود خون ایشان را به هدر دادند.

    وی ادامه داد: باعث تاسف است که لطمه این اتفاق بیش از همه به شهروندان ضعیف ما وارد می‌شود، چرا که هر چقدر تعامل ما با دنیا بدتر شود بر اقتصادمان اثر می‌گذارد. طبیعی است که اقتصاد یک موجود فی نفسه حساس است و از هر تنش و آشوبی آسیب می‌بیند. این اتفاق حداقل باعث شد که روابط تجاری‌مان با چند کشور متوقف شود؛ به ویژه آنکه صادرات ایران به کشور‌هایی مانند عربستان و بحرین، محصولات کشاورزی بوده است.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: دود این اتفاق عملا به چشم کشاورزان که قشری زحمتکش و محروم هستند می‌رود. در بسیاری از مواقع حاصل تولید و دسترنج کشاورزان در بازار داخلی هم قابل استفاده نیست و حتی محصولات‌شان معدوم می‌شود و از بین می‌رود و متاسفانه اکنون آسیب و لطمه‌ بیشتری به کشاورزان وارد می‌شود.

    سلطانی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با فرصت‌هایی که در بازار‌های روسیه و سایر بازار‌ها داریم، تا حدی این آسیب را جبران کنیم اما به هر حال اینگونه اتفاقات پیام دیگری را هم به جهان و هم به سرمایه‌گذاران خارجی که بسیار به بازار ایران دلبسته بودند، می‌دهد. زمانی که چنین مواردی مشاهده می‌شود سرمایه‌گذاران خارجی دچار تردید می‌شوند، چرا که سرمایه مانند آهو گریزپاست و از کوچکترین صدا می‌هراسد و فرار می‌کند.

    نایب رییس اتاق بازرگانی عنوان کرد: البته رییس جمهور و دولت ایشان رفتار دیپلماتیک درستی از خود نشان دادند اما انتظار بخش خصوصی این است که دولت و نیرو‌های امنیتی ما بتوانند اینگونه کارهایی که ریشه در مداخلات و خرابکاری‌های خارجی دارد، سریع‌تر شناسایی کنند تا متوقف شود و اجازه ندهند توطئه‌هایی که دیگران برای ما ترتیب داده‌اند به این راحتی مجال تحقق پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو