عصر خودرو

به منظور تعمیق هرچه بیشتر بازار سرمایه

تامین سرمایه تمدن و انجمن مهندسی مالی تفاهنامه همکاری امضا کردند

عصر بازار- صبح روز دوشنبه، ۱۰ دی ماه ۹۷، تفاهم نامه ای بین تامین سرمایه تمدن و انجمن مهندسی مالی به امضا رسید.

تامین سرمایه تمدن و انجمن مهندسی مالی تفاهنامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار، در این نشست خبری که با حضور فریدون رهنمای روپشتی، رئیس انجمن مهندی مالی ایران و محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن برگزار شد، تفاهم نامه ای بین تامین سرمایه تمدن و انجمن مهندسی مالی به امضا رسید.

    مدیرعامل تامین سرمایه تمدن
    به علت کمبود ابزارهای مالی، بورس نمیتواند پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاران باشد

    در ابتدای این نشست، خواجه‌نصیری در خصوص هدف از امضای تفاهم نامه گفت: به نظر میرسد که بین صنعت مالی کشور و بخش علمی فاصله‌ای وجود دارد؛ این در حالی است که روز به روز در دنیا شاهد رشد و توسعه صنعت مالی به خصوص از طریق توسعه ابزارهای مالی که پایه آن توسعه علم در بازار است، هستیم.
    وی افزود: نهادهای بازار سرمایه در زمینه گسترش ابزارهای مالی در سال های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته اند، اما به نظر میرسد تنوعی که در خصوص ابزارهای مالی در بازارهای جهانی وجود دارد، در ایران نیست. از این رو بازار سرمایه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای متنوع مشتریان باشد.
    مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اشاره به جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور بیان کرد: اگرچه بورس در سال های اخیر رشد خوبی را تجربه کرده، اما هنوز به جایگاه اصلی خود در اقتصاد نرسیده است. این مهم مستلزم ورود و تعریف ابزارهای مالی جدید است که میتواند به بورس عمق بیشتری ببخشد.
    خواجه نصیری با تاکید بر تفاهم نامه مذکور ادامه داد: رسیدن به این مهم که بتوانیم در بورس ابزارهای مالی متنوع تعریف کنیم، تنها از طریق اتکا به دانش و شرکتهای دانش بنیان امکان پذیر است، از این رو تامین سرمایه تمدن که همواره در خصوص معرفی ابزارهای نوین به بازار سرمایه پیشرو بوده، تصمیم به همکاری با یک انجمن علمی موفق به نام انجمن مهندسی مالی گرفت، تا بتوانیم از این راه به توسعه ابزارهای جدید، آموزش آنها و در نهایت عمق بخشیدن به بازار سرمایه بپردازیم.
    وی افزود: تفاهم نامه امروز، قدم اول است و امیدواریم در آینده به شکل گیری پروژه های مشترک از جمله برگزاری کنفرانس، همایش و ... بیانجامد.
    مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اشاره به خلا وجود یک انجمن مستقل مردم نهاد در بازار سرمایه گفت: متاسفانه در بازار سرمایه یک انجمن مردم نهاد وجود ندارد، سال ها پیش کانون سهامداران حقیقی تاسیس شد، اما نتوانست راه خود را ادامه دهد. با این حال امیدواریم انجمن مهندسی مالی بتواند بستری را در بازار سرمایه ایجاد کند تا شاهد شکل گیری چنین انجمن هایی در بورس برای حمایت از سرمایه گذاران باشیم.

    رئیس انجمن مهندسی مالی
    استارت‌آپ ها به اتاق فکر انجمن و تامین سرمایه تمدن بیایند
    در ادامه این نشست، فریدون رهنمای رودپشتی ضمن اشاره به تاریخچه انجمن مهندسی مالی بیان کرد: انجمن مهندسی مالی در سال 91 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه طی این سال ها، پس از تلاش های صورت گرفته توانسته که جایگاهی در اقتصاد ایران پیدا کند و اکنون جز 10 انجمن برتر در شاخه علوم انسانی و 30 انجمن برتر در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
    وی در خصوص علت همکاری با تامین سرمایه تمدن گفت: براساس بررسی های انجام شده، تامین سرمایه تمدن یکی از نهادهای حرفه ای و برتر در حوزه مالی کشور انتخاب شده که در کنفرانس رسمی انجمن مهندسی مالی که 9 اسفند برگزاری میشود، نشان حرفه ای برتر در زمینه مالی کشور به این شرکت اهدا میشود. از این رو انجمن مهندسی مالی برای همکاری در حوزه بازار سرمایه این شرکت را انتخاب کرده است.
    رهنمای رودپشتی در خصوص شاخص های انتخاب نشان حرفه ای برتر در حوزه مالی توضیح داد: شاخص های متعددی در این زمینه تاثیر دارند که می توان به جایگاه شرکت در بازار سرمایه، تلاش آن برای توسعه ابزارهای مالی، ایجاد ظرفیت برای بنگاه ها و ... اشاره کرد.
    رئیس انجمن مهندسی مالی ادامه داد: انجمن چندین محور اساسی را دنبال میکند که یکی از آنها به توسعه ابزارهای مالی برمیگردد که اکنون خلا آن در بازار سرمایه به طور جدی حس میشود. بنابراین زمانیکه تامین سرمایه تمدن به عوان یک شرکت ملی خواستار پیدا کردن راه حلی برای این چالش بازار سهام شد، انجمن مهندسی مالی ایران به درخواست شرکت برای کمک پاسخ مثبت داد.
    وی افزود: بر این اساس یک اتاق فکری به زودی در تامین سرمایه تمدن مستقر میشود تا اگر تقاضایی از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد، بتوانیم پاسخگوی آنها باشیم. در حقیقت به دنبال ایجاد مکانی برای صاحبان ایده و استارت آپ ها هستیم تا ایده خود را در این فضا ارائه کنند و مورد داوری تیم حرفه ای قرار بگیرند.
    رهنمای رودپشتی 3 محور اصلی تفاهم نامه را آموزش در سطح کلان، ارتقا فرهنگ سرمایه گذاری و افزایش سواد مالی جامعه عنوان و بیان کرد: این 3 محور در ISCO نیز مورد تاکید قرار گرفته و انجمن مهندسی مالی و تامین سرمایه تمدن به عنوان اعضا فعال در اقتصاد این مهم را جز وظایف خود میدانند. بنابراین به دنبال برگزاری 2 دوره آموزشی با عناوین DBA  و DCA ( دکترای مدیریت شرکت داری) هستیم؛ همچنین برگزاری رویدادهای علمی، کارگزاری های آموزشی نیز در دستور کار این تفاهم نامه قرار دارد.
    رئیس انجمن مهندسی مالی مهم ترین نکته تفاهم نامه را انتشار چاپ یک کتاب مشترک برای جمع‌آوری دستاوردهای علمی عنوان کرد.
     

    برچسب ها