عصر خودرو

قیمت نفت اوپک ۱.۷ درصد بالا رفت

عصر بازار- بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک، آخرین نرخ مورد معامله برای هر بشکه نفت این سازمان ۳۱ دلار و ۷۹ سنت بود که نسبت به پنجشنبه گذشته ( دهم دیماه ) ۱.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

قیمت نفت اوپک ۱.۷ درصد بالا رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بنابر اعلام اوپک، قیمت نفت این سازمان پنجشنبه گذشته 31دلار و 27 سنت بود. جمعه گذشته (11 دی)، مصادف با اول ژانویه، بازارهای جهانی تعطیل بود.
    قیمت نفت برنت دریای شمال پنجشنبه گذشته با یک دلار و 55 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن به 38 دلار و 83 سنت رسید و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و 18 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن، به قیمت 38 دلار و 22 سنت معامله شد.
    امروز (چهارشنبه) هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت 04:19 بامداد به وقت گرینویچ، در بازار نایمکس این کشور با 13 سنت افزایش نسبت به روز قبل به قیمت 36 دلار و 10 سنت به فروش رسید و هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 12 سنت افزایش نسبت به دیروز به بهای 36 دلار و 54 سنت فروخته شد.
    قیمت نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه (چهاردهم دیماه )، تا حدودی در واکنش به افزایش تنش ها در خاورمیانه، بیش از چهار درصد رشد داشت ، اما بسیاری از ناظران بازار پیش بینی می کنند که 2016 سالی است که در آن عرضه جهانی نفت به طور چشمگیری افزایش خواهد داشت ، بنابراین قیمت ها به شدت کاهش پیدا می کند، زیرا تحریم های بین المللی علیه تهران لغو می شوند و ایران نفت بیشتری به بازار عرضه می کند.
    جمهوری اسلامی پیش از این گفته است که قصد دارد تولید نفت خود را افزایش دهد و هدفش این است که در مدت 6 ماه پس از لغو تحریم ها، روزانه یک میلیون بشکه نفت به صادرات خود به بازارهای جهانی بیافزاید.
    بیژن زنگنه وزیر نفت ایران معتقد است : اقدام یاد شده بازار نفت را دچار اختلال نخواهد کرد ،بلکه چنانچه اوپک برای نفت ایران فضا را باز کند ، تهران فقط سهم بازار از دست رفته خود را دوباره باز خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها