عصر خودرو

سقوط سنگین قیمت نفت با نگرانی از رشد اقتصادی و عرضه مازاد

عصر بازار- به دنبال جهش ۹ درصدی قیمت نفت در روز چهارشنبه، با تمرکز مجدد بازار بر نشانه‌های کند شدن اقتصاد جهانی و رکورد زدن تولید نفت، قیمت‌ها به شدت سقوط کرد.

سقوط سنگین قیمت نفت با نگرانی از رشد اقتصادی و عرضه مازاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، پنج‌شنبه شب، به دنبال جهش 9 درصدی قیمت نفت در روز چهارشنبه، با تمرکز مجدد بازار بر نشانه‌های کند شدن اقتصاد جهانی و رکورد زدن تولید نفت، قیمت‌ها به شدت سقوط کرد.

    قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، 4.24 درصد یا 2.31 دلار سقوط کرد و در 52.16 دلار بسته شد. پس از بسته شدن بازارها، در ساعت غیر رسمی، قیمت نفت برنت تا 52.73 دلار بالا آمد.

    قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دبلیوتی‌آی، 1.61 دلار یا 3.48 درصد سقوط کرد و در 44.61 دلار بسته شد. پس از بسته شدن بازارهای رسمی، قیمت این  شاخص نفتی توانست، 1.77 درصد یا 0.79 سنت جهش کند و به 45.40 دلار برسد.

    اندرو لیپو، رییس لیپو اویل اسوسییتس، می‌گوید: بازارهای نفت در حال پس دادن بخشی از سود سرشار خود در جلسه گذشته هستند که از بازگشت و رشد بازارهای سهام جهان، قدرت گرفت.

    قیمت‌های نفت درحالی در روز چهارشنبه جهش کردند که دولت ترامپ سعی کرد اعتماد به بازار را در بین سرمایه‌گذاران بهبود ببخشد.

    بازارهای جهانی سهام امروز در بیشتر ساعت معاملات خود در منطقه منفی قرار داشتند و بازارهای نفت را هم با خود به پایین کشیدند، اما در نهایت بازار سهام رشد کرد و در منطقه مثبت به کار خود پایان داد.

    طبق داده‌های موسسه سوخت آمریکا، در هفته منتهی به 21 دسامبر، میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا 6.9 میلیون بشکه رشد کرد و به 448.2 میلیون بشکه رسید.

    برچسب ها