عصر خودرو

در بازار فیزیکی بورس انرژی رقم خورد؛

بیشترین ارزش معاملات در اختیار نفتای سبک پالایش نفت شیراز

عصر بازار- در جریان معاملات روز سه‌شنبه ۱۵ دی ۹۴، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال ۴۰۴، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت شیراز و هگزان و حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، متانول پتروشیمی شیراز و فن‌آوران، قطران واحد کک سازی و پالایش قطران زرند و برش سنگین پتروشیمی جم در رینگ داخلی عرضه شد.

بیشترین ارزش معاملات در اختیار نفتای سبک پالایش نفت شیراز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در رینگ بین‌الملل نیز نخستین عرضه نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای مقصد عراق (اقلیم کردستان) عرضه قرار گرفت. کل معاملات صورت گرفته برروی این کالاها و عرضه‌های مازاد معادل 5 هزار و 413 تن به ارزشی قریب به 51 میلیارد ریال بود. لازم به ذکر است معاملات نفتای سبک پالایش نفت شیراز با ارزشی قریب به 22 میلیارد ریال بیشترین سهم را از لحاظ ارزش معاملات از آن خود کرد.

    در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 712 قرارداد در قالب 10 معامله و معادل 17 هزار و 88 مگاوات ساعت به ارزشی قریب به 6 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین طی جلسه معاملاتی روز سه شنبه در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال، 30 قرارداد با ارزشی قریب به 307 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از 57 میلیارد ریال بالغ شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی روز جاری (چهارشنبه 16 دی‌ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز، گاز مایع صنعتی، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام در رینگ داخلی عرضه خواهد شد. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه بازار روز آتی بورس انرژی را رقم خواهند زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها