عصر خودرو

صادرات غیرنفتی ایران ۱۳ درصد افزایش یافت

عصر بازار- معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات غیر نفتی کشور در هشت ماهه سال جاری ۱۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

صادرات غیرنفتی ایران ۱۳ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حمید زادبوم چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان بیان کرد: در کنار افزایش صادرات غیرنفتی میزان واردات 26 درصد کاهش داشته است.
    وی بیان کرد: توجه بسیاری از صادرکنندگان به بازار کشورهای همسایه است بنابراین از ابتدای سال جاری تمرکز بر 13 کشور همسایه معطوف شده و در این راستا طرحی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات کالا به 13 کشور همسایه تدوین شد.
    معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: افزایش مراودات تجاری به ویژه صادرات غیرنفتی به این کشورها بهترین راه برون رفت از تحریم های ظالمانه است.
    زادبودم از افزایش صادرات به عراق خبرداد و گفت: میزان صادرات به این کشور در هشت ماهه سال جاری به 6 میلیارد و 700 میلیون دلار رسیده این در حالیست که در 12 ماهه سال گذشته این رقم 6 میلیارد و 400 میلیون ریال بود.
    وی تاکید کرد: برای چهار استان غربی کرمانشاه، لرستان، ایلام و همدان سه کشور عراق، سوریه و لبنان به عنوان بازار هدف در نظر گرفته شده است و آمادگی لازم برای مهیا کردن زمینه صادرات کالاهای این چهار استان به ویژه همدان به سه کشور یاد شده وجود دارد.
    معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: امروز راهی جز پیوستن به بازارهای کشور مجاور وجود ندارد چرا که هم اینک در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و باید مشکلات ناشی از آن را هم بپذیریم.
    زادبوم بیان کرد: چهار روش برای بازگشت ارز حاصل از صادرات پیش بینی شده و نباید برای برداشتن پیمان سپاری اصرار کرد.
    وی اظهار داشت: علاوه بر کشورهای هم مرز و همسایه، شریک عمده تجاری غیر همسایه نظیر چین، هند، اندونزی، ویتنام و تایلند هدف کالاهای صادراتی ایران هستند و آمار صادرات به این کشورها به صورت جهشی در حال افزایش است.
    معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ستاد مقابله با تحریم در دولت تشکیل شده و با حضور نمایندگانی از وزارتخانه اقدام به بررسی قوانین برای رفع موانع می کند.
    زاد بوم ادامه داد: دریافت مصوباتی که بتوان در شرایط تحریم قوانین وزارتخانه را دور زد، در ستاد مقابله با تحریم طرح و بررسی می شود.
    وی مثبت بودن تراز تجاری همدان و سبقت صادرات از واردات را نشانه رفاه اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد کارخانه ها به جای کالای نهایی در صورت ضرورت کالای واسطه و اولیه وارد کنند.
    در این آیین از صادر کنندگان برتر استان همدان تجلیل شد.
     

    برچسب ها