عصر خودرو

روسیه خواستار معامله براساس یورو با اتحادیه اروپا شد

عصر بازار- وزیر توسعه اقتصادی روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد تا به استفاده از دلار آمریکا در معاملات مالی پایان دهند و با یورو به تجارت با روسیه در حوزه انرژی بپردازند.

روسیه خواستار معامله براساس یورو با اتحادیه اروپا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ماکسیم اورشکین روز سه شنبه با بیان این مطلب گفت که دلار آمریکا تنها سیستم پرداخت رسمی میان روسیه و اروپا نیست و سهم دلار در معاملات بازرگانی خارجی روسیه ازجمله با کشورهای اروپایی رو به کاهش گذاشته است.
    وی تصریح کرد: تجارت منابع خام (نفت و گاز و مواد خام) با یورو منجر به کاهش قابل توجه سهم دلار در پرداخت های مالی دو طرف خواهد شد البته تحقیق این هدف نیاز به تلاش و همکاری مشترک دارد.
    اورشکین پیشتر گفته بود که وزارتخانه های دارایی و توسعه اقتصادی و بانک مرکزی روسیه طرحی را برای کاهش شدید سهم دلار در اقتصاد روسیه به دولت این کشور ارائه کردند.
    آنتون سیلوانف معاون نخست وزیر و وزیر دارایی روسیه هم قبلا گفته بود که دلار آمریکا به ابزار توام با ریسک در پرداخت های مالی تبدیل شده است.
    روسیه با برخی کشورها ازجمله چین و هند با ارزهای ملی تجارت می کند و چنین طرحی برای بکارگیری در مبادلات بازرگانی و اقتصادی ایران و روسیه نیز در دست بررسی است.

    برچسب ها