عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

انتشار اوراق مشارکت برای توسعه صنعت پتروشیمی

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تهیه پیش‌نویس عرضه اوراق مشارکت ریالی و ارزی طرح‌های صنعت پتروشیمی برای رفع بخشی از مشکلات مالی طرح‌های نیمه‌کاره و توسعه ی این صنعت خبر داد.

انتشار اوراق مشارکت برای توسعه صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بهزاد محمدی  در آیین تجلیل از خدمات «رضا نوروززاده» مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در حکم مدیرعاملی از سوی وزیر نفت، به جهش دوم صنعت پتروشیمی تأکید شده است که این جهش نباید تنها به صورت شعارگونه باشد.
    وی با بیان اینکه جهش دوم صنعت پتروشیمی قابلیت تعریف در چهار بخش را دارد، ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلیل خصوصی سازی، ‌اکنون مانند گذشته سکان‌دار این صنعت نیست، اما می‌تواند محرکی بسیار خوب برای توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی باشد.
    محمدی، نخستین گام جهش دوم صنعت پتروشیمی کشور را «تهیه نقشه راه» این صنعت بیان و تصریح کرد: نقش راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از واگذاری پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی باید تقویت شود.
    وی بازتعریف و بازآفرینی جایگاه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در توسعه صنعت پتروشیمی کشور را دومین گام برای جهش دوم این صنعت اعلام کرد و گفت: برای به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌کاره و در دست اجرای پتروشیمی باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشت.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: در سومین گام، وظیفه داریم راه را برای تکمیل و انجام طرح‌های نیمه‌کاره پتروشیمی باز کنیم.
    محمدی گفت: این شرکت برای کمک به رفع بخشی از مشکلات مالی طرح‌های نیمه‌کاره پتروشیمی، در حال تهیه پیش‌نویس اولیه فروش اوراق مشارکت ارزی و ریالی است که باید به تصویب دولت برسد.
    وی ادامه داد: نشست‌های مختلفی در این باره در وزارت نفت برگزار شده و در حال جمع‌بندی این طرح هستیم.
    معاون وزیر نفت، چهارمین گام از جهش دوم صنعت پتروشیمی را افزایش انرژی سازمانی در مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد و گفت: سطح انرژی سازمان باید رشد کند و نگاه‌ها مانند هلدینگ‌های پتروشیمی، عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر شود.
    محمدی با بیان این‌که صنعت پتروشیمی از اولویت های اقتصادی کشور است، گفت: گردش مالی صنعت پتروشیمی کشور در سال 1395 حدود 76 هزار میلیارد تومان بود.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به 64 میلیون تن ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: پارسال 53.6 میلیون تن محصول تولید شد.
    وی ادامه داد: از 53.6 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید شده، 30.7 میلیون تن به صورت محصول قابل فروش دربورس و صادرات بوده و بقیه نیز به صورت بین مجتمعی و درون مجتمعی مصرف شده است.
    به گفته معاون وزیر نفت، پارسال 22.4 میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش 12 میلیارد دلار صادر شد. 8.3 میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش پنج میلیارد دلار نیز در بازارهای داخلی به فروش رسید.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح پتروشیمی متانول کاوه با 99.6 درصد پیشرفت در مرحله راه‌اندازی است.
    وی با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره پتروشیمی در پایان سال 1400 تولید این بخش به 80 میلیون تن خواهد رسید، تصریح کرد: در صورت تحقق این هدف، ارزش تولید این محصولات به بیش از 24 میلیارد دلار خواهد رسید.

    برچسب ها