عصر خودرو

آلمانی‌ها علاقه‌مند به همکاری با تجار فارس هستند

عصر بازار- معاون سفیر آلمان در ایران گفت: بخش خصوصی، تجار و بازرگانان کشور آلمان علاقه فراوانی به همکاری با تجار ایرانی و استان فارس دارند.

آلمانی‌ها علاقه‌مند به همکاری با تجار فارس هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، الیور اشتاکنبرگ در دیدار با نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: باتوجه به شرایط موجود اقتصاد ایران، آلمانی ها به دنبال بررسی شرایط ایران و کشف راهکار برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی خود با تجار ایرانی هستند.

    وی افزود: این درحالی است که کشور ایران و آلمان تحت دولت دیگری مجبور به تغییر سیاست ها در قبال یکدیگر شدند که این برخلاف خواست دو کشور است.

    اشتاکنبرگ اظهارداشت: کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپایی متعهد به حفظ  ایران در برجام هستند که کشور ایران باید در این زمینه صبر بیشتری داشته باشد.

    معاون سفیر آلمان در ایران با تاکید بر انجام اقدامات لازم در خصوص تقویت مراودات استان فارس و کشور ایران اضافه کرد: به دنبال شناسایی پتانسیل ها و توانمندی های استان فارس در بخش های مختلف هستیم زیرا شنیده های ما این است که استان فارس ظرفیت های ویژه ای در بخش های مختلف دارد.

    وی ادامه داد: به زودی هفته آلمان در شیراز برگزار می شود که زمینه های فرهنگی، آموزشی و تحصیلی نخستین گام برقراری مراودات ما با استان فارس خواهد بود.

    اشتاکنبرگ عنوان داشت: از سوی دیگر ارتباط و مذاکرات خوبی مابین دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان برقرار شده که می تواند بر تقویت ارتباطات دو طرف بیافزاید.

    وی تصریح کرد: همچنین ما در سفارت به دنبال تسهیل شرایط و فرآِند صدور ویزا برای تجار و فعالان اقتصادی ایران به کشور آلمان هستیم که به زودی در این زمینه اقدامات خوبی انجام می شود.

    برچسب ها