عصر خودرو

وزیر انرژی امارات:

اوپک در صورت لزوم نشست اضطراری خواهد داشت

عصر بازار- وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه دیدار کشورهای صادرکننده نفت عرب در کویت اعلام کرد اگر کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز کافی نباشد، تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک نشست اضطراری برگزار خواهند کرد.

اوپک در صورت لزوم نشست اضطراری خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سهیل المزروعی گفت: کشورهای عضو اوپک و متحدانشان در صورت لزوم نشست اضطراری برگزار خواهند کرد و آنچه که ضرورت دارد را برای متعادل کردن بازار انجام خواهند داد.

    بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی امارات همچنین اظهار کرد: تمدید توافقی که اوایل دسامبر درباره کاهش تولید امضا شده بود، مشکلی نخواهد بود و تولیدکنندگان بر اساس تقاضای بازار اقدام خواهند کرد.

    وزیر انرژی امارات متحده عربی که امسال ریاست اوپک را برعهده دارد، اظهار کرد سطح تولید اکتبر نقطه مرجع اصلی کاهش تولید اکثر کشورهای اوپک و غیراوپک خواهد بود.

    سهیل المزروعی در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه دیدار کشورهای صادرکننده نفت عرب در کویت اظهار کرد: سطح سپتامبر نقطه مرجع برای کاهش تولید معدودی از تولیدکنندگان خواهد بود.

    وزیر انرژی امارات گفت: لیبی، ایران و ونزوئلا از کاهش تولید معاف شده‌اند و وی انتظار دارد تولید این کشورها دچار کاهش بیشتری شود.

    مزروعی خاطرنشان کرد تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک بازگرداندن تعادل بازار نفت به سطح تابستان سال 2018 در نیمه نخست سال 2019 را هدف گرفته‌اند.

    بر اساس گزارش رویترز، وی همچنین خاطرنشان کرد تولیدکنندگان نفت شیل نخستین کسانی خواهند بود که از کاهش قیمت نفت ضربه می‌خورند زیرا تولید نفت شیل آهسته شده است.

    برچسب ها