عصر خودرو

تنش های اقتصادی سیاسی جهان موجب شد:

ثروتمندانی که ۵۱۱ میلیارد دلار از سرمایه خود را به آب دادند

عصر بازار- ثروتمندان دنیا در سال جاری بیش از ۵۱۱ میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست دادند.

ثروتمندانی که ۵۱۱ میلیارد دلار از سرمایه خود را به آب دادند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رکود در نیمه ابتدایی سال در بازارهای جهانی موجب شد سرمایه گذاران بزرگ، اغلب سرمایه خود را از دست بدهند و جمعا در حدود 511 میلیارد دلار در ضرر فرو رفتند.

    تنش های حاکم در بازارهای جهانی و نگرانی های ناشی از رکود در آمریکا موجب کاهش شاخص ها در بازارهای سهام شد و در حدود 500 ثروتمند حاضر در شاخص ثروتمندان بلومبرگ با خالص دارایی تقریبی 4.7 هزار میلیارد دلار، شاهد آب شدن سرمایه خود در بازارها بودند.

    این رکود در سال جاری، در واقع دومین افت در یک سال، پس از 6 سال بود و نشان دهنده آهنگ کند رشد اقتصادی در دنیا بوده است.

    کیتی نیکسون، مدیر سرمایه گذاری موسسه مدیریت دارایی ان تی دبلیو، در این خصوص بیان داشت: تنش روانی در بازارهای سرمایه افزایش یافته است . به نظر نمی رسد که رکود پایدار باشد  اما ما سعی می کنیم از خطرات ناشی از رکود جهانی پیشگیری کنیم .

    جف بزوس، که بیشترین رشد ارزش دارایی را در سال 2018 کسب کرد حتی نتوانست دارایی خود را تضمین کند و نوسان به دارایی وی نفوذ کرد .دارایی این مرد ثروتمند در ماه سپتامبر تنها 168 میلیارد دلار اعلام شد و توانست رشد 69 میلیارد دلاری را کسب کند. در حالی که در ماه گذشته دارایی وی با کاهش 53 میلیارد دلاری همراه شد. در واقع دارایی یک فرد، در یک ماه، به اندازه کل ارزش شرکت هواپیمایی دلتا فرو ریخت.

    اما مدیر آمازون خوش شانس تر از مدیر عامل فیس بوک بود. دارایی مارک زاکربرگ با روند نزولی بازارها با افت شدیدی رو به رو شد و بیشترین میزان کاهش را نسبت به ماه ژانویه به ثبت رساند.

    این مدیر عامل با کاهش 23 میلیارد دلاری ارزش دارایی خود رو به رو شد در حالی که فیس بوک را در سال جاری از تهدیدات زیادی نجات داد .

    در این بین، حتی ثروتمندان آسیایی نیز سال 2018 را یکی از بدترین سال های سرمایه داری می دانستند. 128 میلیاردر آسیایی در حدود 144 میلیارد دلار در ضرر فرو رفتند.

    در این میان بزرگ ترین افت ارزش دارایی متعلق به وانگ جیانلین، مدیر عامل وندا گروپ بود که با کاهش 11.1 میلیارد دلاری خالص ثروت خود رو به رو شد .

    در بازار خاورمیانه، اوضاع کمی بدتر بود. اتفاقات اخیری که منشا آنها محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان سعودی بوده است موجب تنش در خانواده سلطنتی و به خصوص ثروتمندان این منطقه شد.

    ثروتمندترین فرد این خانواده که شاهزاده الوالد بود پس از گذراندن 83 روز بازداشت خانگی در حدود 3.4 میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داد و خالص دارایی وی با کاهش 60 درصدی نسبت به سال 2014 میلادی رو به رو شد  .

    ثروتمندان اروپایی از خالق زارا، آمانسیو اورتگا، تا سیلویو برلوسکونی، با آب شدن سرمایه خود رو به رو شدند . در این میان خانواده شائفلر مالک برند کانتیننتال ، بزرگترین شرکت تولیدکننده قطعات خودروهای سبک و سنگین در آلمان، در پی تحریم های آمریکا با افت ثروت خالص خود رو به رو شدند . به این ترتیب چرچ شائفلر و مادرش ماریا الیزابت شائفلر در حدود 17 میلیارد دلار از دارایی خود را به آب دادند .

    کارلوس اسلیم مکزیکی مالک بزرگترین شرکت مخابراتی آمریکای لاتین و مردی که روزگاری ثروتمندترین مرد دنیا نامیده می شد هم اکنون با کاهش میزان دارایی، به ششمین مرد ثروتمند دنیا تبدیل شده است .

    اما در این میان جرج پائولو لمن، مالک سرمایه گذاری 3G  بیشترین افت را در میان مردان آمریکای لاتین داشت و در حدود 9.8 میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داد .

    برچسب ها