عصر خودرو

فعالیت بانک‌ها در مناطق آزاد

توسعه چابهار با رشد شریان‌های مالی

عصر بازار- مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت شریان‌های مالی در توسعه مناطق آزاد، فعالیت بانک‌ها در این منطقه را تشریح کرد.

توسعه چابهار با رشد شریان‌های مالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، عبدالرحیم کردی درباره فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری جدید در منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: یکی از ابزارهای مهم و کلیدی که موجب سرعت بخشی به توسعه و پیشرفت در مناطق آزاد می‌شود، شریان‌های مالی است.

    وی افزود: یعنی اگر کالا یا مبادله‌ای صورت می‌گیرد، باید جریان انتقال مالی آن نیز مشخص شود اما تاکنون به دلیل ضوابط و قوانین پیشین بانک مرکزی، نتوانستیم با بانک‌های خارجی ارتباط برقرار کنیم.

    مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه افزود: البته شعبات ویژه بانک‌های داخلی به خصوص بانک‌های دولتی در حال حاضر در مناطق آزاد مستقر هستند و از طریق شعبات ارزی و بخش‌های بین‌الملل این بانک‌ها، سرویس‌ها و خدمات لازم دریافت می‌شود.

    فعالیت بانک‌ها در چابهار

    کردی با تاکید بر نقش مهم شریان‌های مالی و پولی بین المللی برای توسعه مناطق آزاد، گفت: در حال حاضر بانک پاسارگاد یک پروژه پتروشیمی وابسته به یکی از شرکت‌های مجموعه پاسارگاد را در اختیار دارد و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز پروژه‌ای دیگر را بر عهده گرفته است.

    وی ادامه داد: همچنین بانک‌های ملت و صنعت و معدن در منطقه آزاد چابهار در حال فعالیت هستند که گشایش ال سی فولاد از طریق بانک صنعت و معدن صورت گرفته است. مدیرعامل منطقه آزاد چابهار درباره اخذ موافقت اصولی برای ایجاد یک شرکت هواپیمایی در منطقه آزاد چابهار، گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته احتمالا این طرح امسال راه اندازی می‌شود.

    کردی در اینباره توضیح داد: مقرر شده تا فاز اول این طرح از طریق سرمایه‌گذاری خصوصی تامین مالی شود و با بانک ها در حال مذاکره هستیم. وی در واکنش به اینکه آیا از منابع صندوق توسعه ملی برای این طرح استفاده خواهد شد یا خیر؟ گفت: خیر،  در فاز اول برنامه‌ای برای استفاده از منابع این صندوق نداریم.

    برچسب ها