عصر خودرو

مروری بر مهم‌ترین تحولات امروز اقتصاد جهان

۵ رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟

عصر بازار- مداخله چین برای کمک به بازار سهام، بی‌تفاوتی نفت به تنش‌های خاورمیانه و تورم منطقه یورو، بخشی از موضوعاتی است که امروز، معامله‌گران در بازارهای جهانی در مورد آن صحبت می‌کردند.

۵ رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز‌، بلومبرگ از تاثیرگذارترین خبرهای امروز (5 ژانویه 2016) روی بازارهای جهانی، خلاصه‌ای جمع‌آوری کرده که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

    توقف مسیر نزولی چین
    شاخص CSI چین  بعد از سقوط بیش از 2 درصدی با رشد اواخر جلسه خود توانست 0.3 درصد بالاتر از جلسه قبل قرار بگیرد. بر اساس اظهارات منابع آگاه، صندوق‌های تامینی دولتی به خرید سهام پرداختند تا بازار سهام اندکی از وضع وخیم خود فاصله بگیرد. بانک مرکزی چین 130 میلیارد یوان را به اقتصاد چین تزریق کرد که بیشترین مقدار از ماه سپتامبر بوده است. با این اقدام یوان از پایین‌ترین سطح 5 سال اخیر خود فاصله گرفت.

    نفت
    این بار اوضاع متفاوت است. با بالاگرفتن تنش در خاورمیانه، قیمت نفت تغییر چندانی نکرد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه فوریه با افت 2 سنتی معادل 36 دلار و 74 سنت در بورس کالای نیویورک معامله شد. برای کشورهای صادرکننده نفت، این موضوع ممکن است خبری بدتری از بازار اوراق قرضه باشد.

    تورم منطقه یورو
    تورم منطقه یورو برای ماه دسامبر ضعیف‌تر از انتظار اقتصاددانان بوده و رشد سالانه‌ 0.2 درصدی را تجربه کرده است. یورو با افت 0.5 درصدی معادل  1.0763 دلار ارزش پیدا کرد. تورم پایین ادامه‌دار در منطقه یورو و فشار را بر روی بانک مرکزی اروپا افزایش داده است چرا که هدف 2 درصدی این بانک به شدت دور از دسترس به نظر می‌رسد.

    بیکاری در آلمان و اسپانیا
    با وجود اینکه تورم بسیار پایین است، نرخ بیکاری در هر دو کشور آلمان و اسپانیا بیش از حد انتظار کاهش یافته است. در اسپانیا، ثبت‌نام کنندگان تامین اجتماعی (معیاری برای استخدام‌های جدید) 85 هزار 314 نفر افزایش داشته و در آلمان نرخ بیکاری به 6.3 درصد، کمترین مقدار از زمان اتحاد دو آلمان رسیده است.

    ادعای خسارت آمریکا از فولکس واگن
    وزارت دادگستری ایالات متحده از فولکس واگن به دلیل تقلب در تست انتشار دستگاه‌های نصب شده شرکت در خودروهای دیزلی ادعای خسارت کرد. در معاملات امروز، سهام شرکت فولکس‌واگن 5.7 درصد افت داشته است. همچنین در اخبار خودرو آمریکا، میزان فروش وسایل نقلیه در ماه دسامبر در ادامه امروز منتشر می‌شود. انتظار می‌رود که کل فروش به 18 میلیون دستگاه برسد که نسبت به ماه نوامبر افتی 50 هزار دستگاهی را نشان می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها